Senaste nytt

Vilken bonusprogram för att lättast behålla Guld inom Star Alliance?

Du kommer ju dock vara väldigt nära Senator då varje resa ger 160 QP och du behöver 2000QP.
Om några av resorna går att få till med två stopp på vägen så är du ju hemma.

Det som saknas är 400 points och de kan du flyga in på annat sätt om du har andra resor än just med LH.

Stämmer, men flygtiderna är redan utmanande för att passa när jag måste åka och komma fram på respektive håll.

Någon Biz över pölen är inte planerad men kan hända. Inget jag kan räkna med dock,
Känns snöpligt att vara så nära men ändå så långt ifrån :/

Kanske Miles&Smiles med Turkish tar en över gränsen?

Stämmer, men flygtiderna är redan utmanande för att passa när jag måste åka och komma fram på respektive håll.

Någon Biz över pölen är inte planerad men kan hända. Inget jag kan räkna med dock,
Känns snöpligt att vara så nära men ändå så långt ifrån :/

Kanske Miles&Smiles med Turkish tar en över gränsen?
Om du uteslutande flyger LH C har du ju lounge, fast track mm i vilket fall och FFL status som hjälper en del också.

Vad skulle du tjäna på M&S?

Om du uteslutande flyger LH C har du ju lounge, fast track mm i vilket fall och FFL status som hjälper en del också.

Vad skulle du tjäna på M&S?
Haha där har du fan en poäng ;)
Det är nog mest mentalt. Tillgång till Senatorlounge och rad 1 på flyget.
Rad 1 är bara Senator/HON så det enda M&S skulle ge är senatorlounge.

Så egentligen småsaker inser jag..
Mest mentalt kanske, man vill ju vara guld, speciellt dom få gånger man kan råka hamna i eco ;)

Aegean om du har tid att svänga förbi Grekland varje år.
Är inte Aegan usla på sin hantering av Awardbiljetter. Länge sedan jag kollade upp dem men har för mig att det var skumma regler med stopover och antal leg osv. Väl värt att kolla upp detta innan man kör på Aegean. Var Guld där efter BMI köptes upp men avstod fortsättning på grund av deras regler och körde vidare på SAS.

Är inte Aegan usla på sin hantering av Awardbiljetter. Länge sedan jag kollade upp dem men har för mig att det var skumma regler med stopover och antal leg osv. Väl värt att kolla upp detta innan man kör på Aegean. Var Guld där efter BMI köptes upp men avstod fortsättning på grund av deras regler och körde vidare på SAS.
Får bara vara 2 flighter på en väg med Aegean. Men de hat online bokning som fungerar, och supporten har varit behjälplig när jag bokat något annat än det som dyker upp.

Att SAS tillåter 8 flighter är snarare anomalin än att Aegean tillåter 2, vilket är mer än många andra bolag, som tar betalt per flight.

Yes, Aegean award ticket routing rules are rigid. If you try to add a bit too long a connection or have more than 2 segments on a one-way award ticket, the price in miles increases as if it’s two award tickets. Also, Aegean charges “carrier-imposed”/“fuel” surcharges for award tickets with a lot of Star Alliance airlines. Good program for *G status — not so good program anymore for mileage tickets.

Ja, men det blir ju på samma bokningsreferens.
På en bokning av blandad kabin med två flyg kommer Aegean att debitera priset för två separata bonusbiljetter: en ekonomiklass bonusbiljettpris + en business/plus/första klass bonusbiljettpris. Sedan köper jag bonusbiljetter med poäng från Avianca, United, Singapore eller Turkish.

Toppen