Senaste nytt

Vilka udda flygplatser har du varit på?

DSC00325.jpgDSC00324.jpgDSC00216.jpgDSC00221.jpgDSC00220.jpgDSC00222.jpg
Pictures from some smaller airports in Solomon Islands (smaller than GZO and HIR that Ellson mentioned above!)
Other examples are Beni airport in Dem. Rep. of Congo
Bandung Airport in Indonesia.
Mae Hong Son in NE Thailand.
Bujumbura International Airport in Burundi

TIN - Tindouf, Algeriet.Slutet av 70-talet, har för mig att det inte fanns någon terminalbyggnad över huvud taget. Bagaget la man själv på en kärra. Gaten var ett par uppställda sandstegar. Flygbolaget var Air Algerie.

Sisimut airport, grönland, JHS
Kommer inte ihåg om det var helikopter eller flygplan, men liten var den

De mest udda flygplatserna jag varit på är nog ESQO samt GIB.

På Arbogas flygplats (ESQO) har jag faktiskt varit flera gånger på startbanan, dock har jag aldrig flugit härifrån. Min mamma har dock flygit härifrån med en Hercules, fast jag bara gått, cyklat samt åkt bil på denna landningsbanan fast jag fick aldrig nog med luft under "vingarna" för att lyfta om man inte räknar att jag hoppat...

Gibraltas flygplats (GIB) har jag inte heller flugit ifrån fast det är ju precis som i Arboga att det går en bilväg över flygplatsen. Denna flygplats var man ju tvungen att korsa för att komma till staden på halvön där. När man gör det så var det viktigt att väja för flygplan som det står på skylten, annars kan ju det bli en olycka...

På Arbogas flygplats (ESQO) har jag faktiskt varit flera gånger på startbanan, dock har jag aldrig flugit härifrån. Min mamma har dock flygit härifrån med en Hercules, fast jag bara gått, cyklat samt åkt bil på denna landningsbanan fast jag fick aldrig nog med luft under "vingarna" för att lyfta om man inte räknar att jag hoppat...

Gibraltas flygplats (GIB) har jag inte heller flugit ifrån fast det är ju precis som i Arboga att det går en bilväg över flygplatsen. Denna flygplats var man ju tvungen att korsa för att komma till staden på halvön där. När man gör det så var det viktigt att väja för flygplan som det står på skylten, annars kan ju det bli en olycka...

Jag har alltid velat flyga till Gibraltar. Har många gånger korsat banan när vi varit på Costa del Sol men hittills aldrig flugit dit. Det är lustigt när de fäller ner en bom som vid svenska järnvägsövergångar...

Från ESQO har jag startat själv i en PA28 :) Ganska lång bana för att dra iväg med en liten propellerkärra!

Toppen