Maja
Medlem
Har en bokning till New York den 1-6 juni bokad via FlyPremium.
Utresan GOT-ARN-OSL-EWR i Business. Har valt platser etc. och allt i samband med bokningen.
Fanns tyvärr bara Ekonomi kvar på hemresan så bokade det och gick idag inför att lägga in en Plusgrade. Allt gick att registrera som det skulle. Går in och kollar på min bokning på SAS.se och får följande felmeddelande:
Kollar via Classic.sas.se och får följande information:
Efter en sökning på SAS.se så verkar det vara min första flight, SK140 som är inställd mellan GOT-ARN 07:50-08:45
Finns inget direktflyg från Göteborg som kan ta mig till Oslo heller så jag hinner med SK907 till New York.
SAS har inte hört av sig heller.
Vad kan jag själv göra i detta fall? Vad har jag rätt till när det är en awardbiljett? Bli ombokad på annat plan samma datum till den poängkostnad som jag har betalat och de skatter som är debiterade? Och hur ser det ut med en hotellbokning. Går givetvis inte att boka samma hotell men t.ex. skjuta hela resan en dag framåt då det finns avgång från Göteborg. Ersättningskrav där?
Har läst i bokningsreglerna men hittar inget. Antingen är jag blind på båda ögonen (högst troligt) eller så vet jag inte vart jag ska leta. Har hittills varit förskonad från sånt här och inte behövt fundera över det. Nu verkar det vara ett faktum och det är dags att göra något.
Utresan GOT-ARN-OSL-EWR i Business. Har valt platser etc. och allt i samband med bokningen.
Fanns tyvärr bara Ekonomi kvar på hemresan så bokade det och gick idag inför att lägga in en Plusgrade. Allt gick att registrera som det skulle. Går in och kollar på min bokning på SAS.se och får följande felmeddelande:
Vi har inte avslutat utfärdandet av biljetter för alla flygningar i denna bokning. Genomför din betalning eller kontakta SAS Sales & Service för att få hjälp.
Kollar via Classic.sas.se och får följande information:
- Observera att flygbolaget har annullerat ett eller flera av dina valda flyg. Ändra bokningen eller kontakta resebyrån för vidare information. (9115)
- Vi kan inte avboka din resa online just nu. Vänligen kontakta SAS Customer Contact Center på 0770 727 727 eller din resebyrå.
Efter en sökning på SAS.se så verkar det vara min första flight, SK140 som är inställd mellan GOT-ARN 07:50-08:45
Finns inget direktflyg från Göteborg som kan ta mig till Oslo heller så jag hinner med SK907 till New York.
SAS har inte hört av sig heller.
Vad kan jag själv göra i detta fall? Vad har jag rätt till när det är en awardbiljett? Bli ombokad på annat plan samma datum till den poängkostnad som jag har betalat och de skatter som är debiterade? Och hur ser det ut med en hotellbokning. Går givetvis inte att boka samma hotell men t.ex. skjuta hela resan en dag framåt då det finns avgång från Göteborg. Ersättningskrav där?
Har läst i bokningsreglerna men hittar inget. Antingen är jag blind på båda ögonen (högst troligt) eller så vet jag inte vart jag ska leta. Har hittills varit förskonad från sånt här och inte behövt fundera över det. Nu verkar det vara ett faktum och det är dags att göra något.