Senaste nytt

Vilka långlinjedestinationer tror du SAS lanserar under 2015?

Vilken eller vilka långlinjedestination/er lanserar SAS under 2015?

• Total voters
    205
  • Poll closed .
Ingen fara. Blev mest förvånad att en korrekt kod kunde skapa sån förvirring här, även om jag kanske borde skrivit ICN för att precisera.
Absolut inget fel på koden SEL, bara det att jag aldrig sett den förut och fick googla den. Onekligen var jag inte ensam om att inte ha stött på den tidigare. Man lär sig nytt varje dag, och detta var dagens lärdom av "stadskod" :)

Som med Bromma så ligger ju Gimpo bättre till, men jag har bara rest shorthaul internationellt från Gimpo. Peking och Haneda vill jag minnas. Kanske Taipei också.

Hoppas på Incheon från Arlanda... Men det känns mer naturligt att de fortsätter med Asien från CPH. Med Arlandas kommande preclearance för USA så skulle jag uppskatta lite fler destinationer där. Samt Kanada förstås, men då har man ju ingen nytta av preclearance.

Absolut inget fel på koden SEL, bara det att jag aldrig sett den förut och fick googla den. Onekligen var jag inte ensam om att inte ha stött på den tidigare. Man lär sig nytt varje dag, och detta var dagens lärdom av "stadskod" :)
Innan sydkoreaner byggde klart Seoul Incheon (ICN) användes SEL även som flygplatskod.

Med tanke på att det är 2 stycken A330E som ska levereras i vår så tror jag på max 2 nya destinationer

Egentligen finns det väl utrymme för 3 nya destinationer? Stockholm-Hongkong tar (drygt) en maskin. Den andra som kommer att sättas in på slingningen Chicago-Stockholm-Hongkong frigör ju samtidigt en maskin.

Egentligen finns det väl utrymme för 3 nya destinationer? Stockholm-Hongkong tar (drygt) en maskin. Den andra som kommer att sättas in på slingningen Chicago-Stockholm-Hongkong frigör ju samtidigt en maskin.
Glömde helt bort att det blir en "gammal" A330 ledig när de två nya planen går på HKG och ORD från Arlanda. Får hoppas den går på en ny destination. Får revidera mig själv till att det kan bli 3 nya destinationer helt enkelt :)

Toppen