Senaste nytt

Vilka First och Business flighter är bäst för min resa?

Toppen tack Palmen för informativt svar. :)
Jo jag märkte detta med ANA, finns en awardplats typ hela vintern men inte två. Så du menar att det är liten chans att det släpps mer där?
Väldigt sällan jag sett 2 platser i F samtidigt på ANA. Har sett det något enstaka datum för något år sedan. Det är dock inte helt omöjligt att de släpper 1 plats och när den bokats att de släpper en till

Dumt och chansa...? Boka TG F och Asiana F så blir ni nog nöjda...?
Se till att Sverige - Europa blir med riktig Business och inte SAS Plus så har ni maxat hela resan...plus lite 5 stjärniga Hotellsviter och lite Michelin på det så...är succén given

Thai F är bra från BKK då du får tillgång till loungen, annars är service och hårdvara inte så speciellt med A380.
Min upplevelse är kabinen och stolen redan börjar bli lite sliten. Servicen har dessutom varit undermålig för mig på TG F.

Förslaget från mig är att testa TG F inom Asien. LH till Asien och ANA eller Asiana från Asien till Europa.

Ska ta oss mellan Manilla och Seoul. Kan i nuläget välja mellan nedanstående två alternativ, vilket hade ni satsat på?
1. Asiana C dagflyg 12.30-17.15 direkt MNL-ICN, då får vi en kväll/natt för att upptäcka Seoul innan vidare resa till ICN-FRA dagen efter, eller
2. Thai F nattflyg, via BKK. MNL-BKK Thai C 2005-2220 och sen BKK-ICN, Thai F 2310-0630, sen vänta på ICN på avfärd ICN-FRA 12.50.

Ska ta oss mellan Manilla och Seoul. Kan i nuläget välja mellan nedanstående två alternativ, vilket hade ni satsat på?
1. Asiana C dagflyg 12.30-17.15 direkt MNL-ICN, då får vi en kväll/natt för att upptäcka Seoul innan vidare resa till ICN-FRA dagen efter, eller
2. Thai F nattflyg, via BKK. MNL-BKK Thai C 2005-2220 och sen BKK-ICN, Thai F 2310-0630, sen vänta på ICN på avfärd ICN-FRA 12.50.
Direktflyg.

Via Bangkok hade jag gjort.
För mig som inte kan Seoul känns transfertiden vid direktflyg för kort för att hitta på något vettigt.
Här har jag gärna helt fel:)
Thai F lounge och förstaklass över natten tycker jag låter helt ok.
Fast jag hade helst tagit ett tidigare flyg från Manila.

Båda har sina för och nackdelar, Thai F på nattflighter erbjuder inte så mycket men helt ok att sova i.
Om ni verkligen vill testa Thai F skulle jag absolut välja det, men ni missar det mesta på marken med massage mm då ni har för kort connection för att hinna med. Personligen väljer jag "alltid" First om det går men värdesätter man att komma fram vettigt så är direktflighten bättre även om ni åker på en hotellnatt.

Båda har sina för och nackdelar, Thai F på nattflighter erbjuder inte så mycket men helt ok att sova i.
Om ni verkligen vill testa Thai F skulle jag absolut välja det, men ni missar det mesta på marken med massage mm då ni har för kort connection för att hinna med. Personligen väljer jag "alltid" First om det går men värdesätter man att komma fram vettigt så är direktflighten bättre även om ni åker på en hotellnatt.
Vi har Thai F på utresan FRA-BKK så inget måste att ta Thai igen. Är de så bra på marken vid ankomst att man bör göra en medveten halvhalt några timmar innan man tuffar vidare?

Vi har Thai F på utresan FRA-BKK så inget måste att ta Thai igen. Är de så bra på marken vid ankomst att man bör göra en medveten halvhalt några timmar innan man tuffar vidare?
Njae, allt är väl relativt men har man möjlighet att få in typ 3h stopp så man utan problem hinner med 1h massage så är det ju aldrig fel. Deras lounge är absolut trevlig och erbjuder det viktigaste i form av förnödenheter mm. Jag skulle dock inte lägga onödigt mycket tid där.
Av de Star Alliance lounger jag testat så är det bara FCT/FCL med Lufthansa samt Private Room med Singapore som jag verkligen skulle försöka få in extra tid i. Resten får bli stopp på vägen så länge som är nödvändigt.
Om ni tror ni kommer att vara hungriga kan det vara en bra ide att beställa mat till er natt-flight. På min natt-flight till tokyo var det minimal servering av mat innan sovdags men en större frukost fanns.

Och om man har att välja mellan F på A380 FRA-BKK alt. F på 747 (Nya F) MUC-BKK, vad säger ni som åkt bägge?
VIlken är att föredra?

Toppen