Senaste nytt

Vi tar farväl med en kär vän..

Ghoose

Medlem
Otroligt tråkiga nyheter, även om jag bara träffade Jakob några få gånger IRL så känns det som en väldigt nära vän precis lämnat en. Det har varit en ynnest att få följa med i alla reportage och inlägg genom alla dessa år ❤Tänker på familj och hans närmaste.
//Johan
 

henrik l

Medlem
Så fruktansvärt tråkigt att höra. Jag kom med sommaren 2011 och ett av de första reportagen jag kommer ihåg var Jacobs resa Arlanda-Köpenham, via bland annat Frankfurt och den innehöll 6-8 ben. Sommarresorna var också legendariska reportage som jag har läst med stor behållning. Man såg alltid fram emot nästa avsnitt. Jag kan väl säga att tack vare Jacob och Björnström togs min nördighet vad gäller frequent flying program till helt nya nivåer. Jag tror jag träffade Jacob åtminstone två gånger. Första gången minns jag speciellt. Jag tror att det var i mellandagarna 2011 och jag har för mig att det var @David som hade ordnat den första inofficiella träffen i Göteborg, där jag vill minnas att bl a @Ubbe och @GOTATH var med. Jacob dök också upp där. Som alla andra har beskrivit Jacob så fick jag intrycket av en mycket sympatisk, lugn och nyfiken person. Du kommer att vara saknad i den här världen och tack för att du var med och ordentligt öppnade dörren för mig in intill frequent flyer världen.
 

obs

Medlem
Vila i frid Jacob.

Jag upptäckte BC runt 2013 tror jag det var och insåg att visst kunde man resa mer bekvämt om man kollade runt, planerade lite och la på en extra slant samtidigt som jag såklart också fastnade i poängträsket. Gillade att läsa de många välskrivna reserapporter och gjorde året efter min första resa i business class. Äntligen kunde man resa långt på ett bekvämt sätt även när man har långa ben som jag och inte alls passar in i en vanlig flygstol :) Får givetvis tillskriva Jacob en del av det och märkte också att han verkade vara en ganska trevlig och tillmötesgående person. Har aldrig träffat honom men uppskattar allt han har bidragit med.
 

niksal

Medlem
Jag tror jag hör till en av de tidiga medlemmarna här. Var mer aktiv tidigare, men nu känner även jag att jag vill skriva en kort text.

Som mången annan har konstaterat, var Jacobs rapporter en stor inspiration. ”Kan man faktiskt göra så där?” var oftast tanken då jag i avund läste rapporterna om de fenomenala sommarresorna Jacob gjorde. Om min first first i september blir av, så skålar jag åt Jacob med en blue label, som jag kommer ihåg var ofta hans sätt att säga god natt.

Vila i frid. Alltid ledsamt när unga, begåvade personer lämnar oss alltför tidigt.
 
Toppen