Nu som jag har hämtat mig lite efter gårdagen vill jag också dela med mig lite mer. Jag måste erkänna jag brast ihop igår. Det var en sorgfull medgrundare Martin Björnström som ringde mig med nyheterna. Parhästarna har även jobbat ihop med Martins senaste professionella äventyr.
Det var några veckor efter jag läste denna intervju med Martin i DI jag träffade Jacob första gången sommaren 2011:
Så hittar du billiga lyxresor på flyget - Dagens PS
Jacob, Martin och de andra eldsjälarna arrangerade en träff på Grand Hotel. Två stiliga slipsklädda herrar (Jacob och Martin) berättade om de riktiga poängjagarna i USA: från förvärv av myntar från US Mint som behövde öka sin produktion av "Silver Dollars" till Mileage Runs i Thailand där man fick amerikanska Drug Enforcement Agency (DEA) efter sig.
Samma location var också värd för femårsfesten som blev bådas officiella avsked från Businessclass.se. Det var Jacob som hade skapat flygplatstävlingen som jag till slut tog hem första priset, väskan som jag precis auktionerade bort:
https://www.businessclass.se/forum/threads/auktion-one-of-a-kind-resväskor.99170/ Jacobs kärlek till resor såg vi i hans passion för SVTs "På spåret". Det var nog bara Jacobs passion för Melodifestivalen som matchade den för På spåret.
Ingen kunde beskriva upplevelsen från dörr till dörr som Jacob. Det var som vi fick åka med honom och sitta på axeln. Samtidigt när man träffade Jacob så skulle man aldrig tro det var just han som satt i First Class. Ödmjuk, trevlig, nyfiken, tacksam. Jacob i sin roll som skribent och moderator levde verkligen efter "det finns inga dumma frågor, bara dumma svar".
Som för så många andra småbarnsföräldrar så hinner inte jag inte med lika mycket som förut. Det har varit ett antal tillställningar där jag har kunnat träffa Jacob, men det var nog innan min son föddes vi sågs senast. Dock har vi följt varandra i sociala medier.
Vila i frid Jacob. När jag kommer upp i luften igen kommer jag dricka en G&T och Champagne i ditt minne. Tack för all glädje du har gett oss, och för att du har visat oss att den mjuka vägen med ödmjukhet, omtanke och trevlig funkar.