Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lutar åt Elite för min del också. Min period är 2015-02-01 till 2016-01-31. Finns det någon anledning att vänta med ansökan eller ska jag bara be om värvning direkt? Har just nu 23500 eb-poäng i perioden och efter en OSL-ARN t/r + Elite är ju mitt första EBG säkrat. :)

Ställer frågan här så fler kan ha nytta av svaren.

1
Spelar det någon roll om jag ansöker om Elite nu när jag har Amex Platinum med tillhörande SAS Amex Premium?

2
Ska jag säga upp båda korten innan ansökan av Elite?

3
Står på Amex hemsida att man får 18000 poäng. Är det 18000 eller 20000 som gäller eller båda dvs extra OCH baspoäng?

Lutar åt Elite för min del också. Min period är 2015-02-01 till 2016-01-31. Finns det någon anledning att vänta med ansökan eller ska jag bara be om värvning direkt? Har just nu 23500 eb-poäng i perioden och efter en OSL-ARN t/r + Elite är ju mitt första EBG säkrat. :)

Är väl bättre att ta det så fort som möjligt och trigga en EBG denna period när du är så nära.

Är väl bättre att ta det så fort som möjligt och trigga en EBG denna period när du är så nära.
Jo det var tanken. Tänkte mer på om det gör någon skillnad på om ansökan trillar in 2015 eller 2016. Antar inte förutom antal UC som ökar i år iom tidigare Amex kort som nu ska ersättas.

1
Spelar det någon roll om jag ansöker om Elite nu när jag har Amex Platinum med tillhörande SAS Amex Premium?

2

3
Står på Amex hemsida att man får 18000 poäng. Är det 18000 eller 20000 som gäller eller båda dvs extra OCH baspoäng?
Hmm, jag undrar om du får 18.000 extrapoäng i bonus när du har de andra korten.
de 20.000 baspoängen får du ju iaf.
Jag skulle tro att du behöver säga upp korten sen vet jag inte om det finns grace period för att vänta med att söka igen för att få bonus.

1

2

3

Jag hade samma senario som du...

Redan Amex kund får ingen värvningsbonus/inskrivningsbonus

Amex stänger ditt premium och flyttar över saldo etc till ett Elite och där efter får du 20,000 baspoäng....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen