Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Något som jag inte lyckats läsa mig till är när kommer de nya 20000 poängen och när försvinner förra årets 20000 poäng? Alltså poängen från Alex elite.

Något som jag inte lyckats läsa mig till är när kommer de nya 20000 poängen och när försvinner förra årets 20000 poäng? Alltså poängen från Alex elite.

Du får in 20k poäng varje gång din årsavgift till AmEx ska betalas och förra årets poäng försvinner automatiskt när ditt EB-medlemsår nollställs eftersom alla baspoäng då tas bort.*

*) Om man tjänar 100 baspoäng genom att flyga, så får man även 100 "poäng att använda" eller extrapoäng. Det är alltid de senare som man använder till saker och ting, baspoäng är egentligen bara till för att få status, så att de tas bort i slutet på året gör bara att statusjakten nollställs - det påverkar inte antalet poäng man kan använda.

Min eurobonus är 1/2-31/1. Gick över till Amex elite augusti och betalade årsavgiften på första fakturan. Funderar på när man får de nya 20000 och förlorar de gamla och när det kommer en ny årsavgift. Och har bara 5000 poäng till EBD innan 31/1, får bli kanske en tur för skojs skull över en helg, reser nästan bara got-sto med tåg just nu. 12000kr kvar till min andra 2-4-1 voucher vilket jag borde kunna förbruka på julklappar innan 31/12

Min eurobonus är 1/2-31/1. Gick över till Amex elite augusti och betalade årsavgiften på första fakturan. Funderar på när man får de nya 20000 och förlorar de gamla och när det kommer en ny årsavgift. Och har bara 5000 poäng till EBD innan 31/1, får bli kanske en tur för skojs skull över en helg, reser nästan bara got-sto med tåg just nu. 12000kr kvar till min andra 2-4-1 voucher vilket jag borde kunna förbruka på julklappar innan 31/12

Då tar vi det här igen.

Du får 20k poäng varje gång du får en årsfaktura från AmEx. Den får du var 12e månad, så i ditt fall i Augusti.

Baspoäng nollställs när ditt Eurobonus-år tar slut, dvs 31/12 i ditt fall.

Jag hänger inte riktigt med.... fick du 20,000p i AUG bör du ju få nästa 20,000p 12 månader efter dvs AUG nästa år !?

Då tar vi det här igen.

Du får 20k poäng varje gång du får en årsfaktura från AmEx. Den får du var 12e månad, så i ditt fall i Augusti.

Baspoäng nollställs när ditt Eurobonus-år tar slut, dvs 31/12 i ditt fall.

Dock är man aldrig riktigt säker med Amex ... min gamle far fick tex sina poäng 11 månader efter vilket kan ställa till det om man har super otur med intjäningsperioden (dock inte i hans fall)

Dock är man aldrig riktigt säker med Amex ... min gamle far fick tex sina poäng 11 månader efter vilket kan ställa till det om man har super otur med intjäningsperioden (dock inte i hans fall)

Så länge de inte väntar 13 månader nästa år är det ju inga problem och man märker ju om de inte kommer in i tid...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen