Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk brukar slarvigt säga kreditkort, oavsett om det är betalkort, bankkort eller faktiskt kreditkort.. Handlaren bryr sig inte vilket du använder om det nu inte är så att dom inte vill ta vissa kort p.g.a. avgiften alt. att dom inte har inlösenavtal för det kortet. Huvudsaken är att köpet eller reservationen går igenom. Amex kan vara kreditkort eller betalkort, dom erbjuder olika på olika marknader.

Just Biluthyrarae brukar vara ganska klara på att de ska vara just ett kreditkort för att vara säkra på att få sina pengar vid ev olycka. Specielt i Italien kan det vara petiga på just det. Där av frågan då jag inte har just amex

Just Biluthyrarae brukar vara ganska klara på att de ska vara just ett kreditkort för att vara säkra på att få sina pengar vid ev olycka. Specielt i Italien kan det vara petiga på just det. Där av frågan då jag inte har just amex

Använder mitt amex för 15-20 bilhyror om året (även Italien). Har aldrig fått några klagomål.

Helt riktigt, men faktiskt kan det vara så att vissa hotell mm utomlands inte accepterar vanliga bankkort (dvs när pengarna dras direkt från kontot), i allafall inte typ VISA Electron eller Maestro. AMEX är däremot inga problem eftersom detta i praktiken är att anse som ett "kreditkort", bara det att det inte går att dela upp betalningen på flera månader... ;-)

Men bil uthyrar kan inte dra framtida kostnader som hör samman med din bilhyra på ett betalkort, tex böter och felparkering som de får efter du lämnat bilen. Med kk så debt de bara.

Here we go again!

Skärmklipp.PNG

Jag har också fått dem igen nu, 16 dec.

Å andra sidan har de även dragit årsavgiften den 14 dec. Så i mitt fall är det rätt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen