Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.

JimLov

Medlem
Tror inte en fråga ställer till något.
Har inte Amex eller SAS koll på dom här trådarna så borde någon få sparken för att dom inte gör sitt jobb. :)
 

StarFlight

Ny medlem
Om både Amex och SAS känner till felet (som Ricci skriver) är de bara att vänta tills de tar bort poängen.

Vad Ni däremot behöver vara UPPMÄRKSAMMA på är att de inte drar bort 20 000 tillgängliga poäng.
Jag har nämligen räknat baklänges sen mina två senaste poängutdrag (ni vet det vi får på e-mail). Sedan har jag lagt till de poängtillskott jag fått efter poängutdragets tillkomst.
Jag har enbart fått 20K poäng extra på själva "basic points" (dvs det som är nivågrundande). Jag har inte fått 20k extra i poäng att använda för bokning av flyg etc. Detta till trots att det står i aktivitetslistan på EuroBonus sidorna att vi fått både tillgängliga poäng och basic poäng, på den felaktiga insättningen. (På de korrekta Amex Elite insättningarna står det 0 (noll) tillgängliga poäng och 20000 basic poäng och sätts enkom in efter det att årsavgiften är betald)

MEN det skulle inte förvåna mig om de klantskallarna drar både och.
SLUTSATS: ha koll på Ert saldo NU innan de tar bort poängen: Ni skall ha SAMMA antal tillgängliga poäng (före som efter att de drar de felaktiga poängen). Dock skall man ha 20.000 färre basic points. Då är allt som det skall vara.
 
Last edited:
Detta till trots att det står i aktivitetslistan på EuroBonus sidorna att vi fått både tillgängliga poäng och basic poäng, på den felaktiga insättningen. (På de korrekta Amex Elite insättningarna står det 0 (noll) tillgängliga poäng och 20000 basic poäng och sätts enkom in efter det att årsavgiften är betald)

Det kanske är något som ändras när man byter eurobonus-år. Enligt skärmdump tidigare i den här tråden såg förra årets poäng likadana ut när vi fick dem: Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet | Sida 16 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Wyll

Medlem
Jag fick också dubbla 20k poäng första året och poängen kom in direkt. Nu betalar jag min medavgift på dec-15 fakturan så jag skulle fått mina nya 20k Jan-16. Jag har EB period till feb-16. Plockade upp tel och ringde amex. 1 vecka senare hade jag 20k poäng.


Ja det är bara status poäng kan alltså inte användas. Betala amex 4k och bli EBS är ganska tydligt.
 

Peter G

Medlem
Eftersom de redan hunnit skicka mig ett nytt EBG Brandat MasterCard samt EBG bagagetags skulle jag bli mycket besviken om de gick in och ändrade en massa nu. Då kan de i stället ge mig 0poäng när jag betalar årsavgiften i vår så blir rätt totalsumma på 2 Amex-år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen