Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter lovande. Hur långt efter att du blev Elite sa du upp detta? Hur blev det med avgiften för kortet?
Sa upp det efter ett par veckor och kundtjänst var noga med att jag bara betalade för de veckor jag faktiskt haft kortet. Kolla bara att "räkneverket" för 2-4-1 vouchern följer med, gick en tid innan jag upptäckte att den inte registrerade köp på det andra kortet.

Jag kom att tänka på detta när jag läste tråden.
Är det möjligt att skaffa två Amex Elite i familjen, koppla det till mitt EBS konto, få in 2x20 000 baspoäng så att jag får EBG?
Jag har en kompis som tog ut ett extrakort till flickvännen och det resulterade i 40k poäng. Vet dock inte om det är tänkt så.

Sa upp det efter ett par veckor och kundtjänst var noga med att jag bara betalade för de veckor jag faktiskt haft kortet. Kolla bara att "räkneverket" för 2-4-1 vouchern följer med, gick en tid innan jag upptäckte att den inte registrerade köp på det andra kortet.

Så det möjligt att signa upp sig på Elite, få 20 000 baspoäng, säga upp det några veckor senare och bara betala årsavgift för den tid man haft kortet?

Så det möjligt att signa upp sig på Elite, få 20 000 baspoäng, säga upp det några veckor senare och bara betala årsavgift för den tid man haft kortet?
Det kan mycket väl vara en möjlighet, men om det sätts i system är jag övertygad om att Amex kommer att ändra på det här med baspoäng omgående.
Tänk "Lex Lensway": Billiga poäng --> Många beställningar --> Inga poäng.

Elite kortet är ju faktiskt bra, en kompis har haft bra användning av det vad det gäller försäkringar såväl hälsodelen som baggage.

Jag har idag ett SAS Eurobonus AmericanExpress Premium och funderar på att "uppgradera" till Elite istället.

Om min spend redan nu är över 300 000kr, flyttas de då över och jag får en 2-4-1 voucher till?

Jag har idag ett SAS Eurobonus AmericanExpress Premium och funderar på att "uppgradera" till Elite istället.

Om min spend redan nu är över 300 000kr, flyttas de då över och jag får en 2-4-1 voucher till?
Jag har frågat kundtjänst denna fråga för några månader sedan (obs kundtjänst är aldrig säkert) och de sa att det var möjligt om man tog upp frågan med dom.

Är det något som försökt få något erbjudande på Amex Platinum när man passerat 300k med råge på Elite? Känns ju jättetråkigt att använda Elite nu när man är över andra 2-4-1-gränsen och blir att man använder sitt Diners istället för att jobba upp några buffert-lounge besök för att ha i nödfall, men man kan ju tycka att Amex skulle vara glada för 4 månaders spend till... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen