Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.

GBG

Medlem
Jag har nu läst igenom hela tråden, men blir inte klokare. Min kvalificeringsperiod löper 1 sept-31 Aug. Är för närvarande EBS, med 9 resor kvar till Guld, vilket jag inte hinner med. Har dock 20000 kvar i baspoäng till Guld så jag gjorde i morse en uppgradering av mitt Amex Premium till Elite, i hopp om att hinna få in poängen innan månaden är slut.
Hur snabbt brukar detta gå? Har sett allt från en dag till någon vecka.
Gjorde allt online ska tilläggas.

Du behöver inte vara orolig, poängen kom in för mig två dagar efter jag tryck sändknappen via webben. Uppgraderade också från premium. Så det är bara att gratulera till EBG :)
 

Johan Hbg

Medlem
Jag har nu läst igenom hela tråden, men blir inte klokare. Min kvalificeringsperiod löper 1 sept-31 Aug. Är för närvarande EBS, med 9 resor kvar till Guld, vilket jag inte hinner med. Har dock 20000 kvar i baspoäng till Guld så jag gjorde i morse en uppgradering av mitt Amex Premium till Elite, i hopp om att hinna få in poängen innan månaden är slut.
Hur snabbt brukar detta gå? Har sett allt från en dag till någon vecka.
Gjorde allt online ska tilläggas.
Samma som föregående inlägg. Jag skickade in mitt i onsdags, landade således hos dem o torsdags, fick poängen igår måndag. Tror du kan vara lugn.
 

Najk

Medlem
Jag har nu läst igenom hela tråden, men blir inte klokare. Min kvalificeringsperiod löper 1 sept-31 Aug. Är för närvarande EBS, med 9 resor kvar till Guld, vilket jag inte hinner med. Har dock 20000 kvar i baspoäng till Guld så jag gjorde i morse en uppgradering av mitt Amex Premium till Elite, i hopp om att hinna få in poängen innan månaden är slut.
Hur snabbt brukar detta gå? Har sett allt från en dag till någon vecka.
Gjorde allt online ska tilläggas.

Hoppas det hinner gå igenom :)
 

matt

Medlem
Vet någon hur baspoängen man får för att skaffa Elite dateras? Dvs det faktiska datumet som står på EB-kontot. Är det registreringsdatumet (när man fyllde i formuläret på hemsidan), eller det datum som poängen kom in på som gäller?

Jag är precis på gränsen för att få EBD. Blir några dagars nervös väntan...
 
Vet någon hur baspoängen man får för att skaffa Elite dateras? Dvs det faktiska datumet som står på EB-kontot. Är det registreringsdatumet (när man fyllde i formuläret på hemsidan), eller det datum som poängen kom in på som gäller?

Jag är precis på gränsen för att få EBD. Blir några dagars nervös väntan...
Om du behöver få in poängen idag så ring Amex och kolla. Mina poäng blev daterade den dagen de kom in på EB-kontot.
 

olo

Medlem
Vet någon hur baspoängen man får för att skaffa Elite dateras? Dvs det faktiska datumet som står på EB-kontot. Är det registreringsdatumet (när man fyllde i formuläret på hemsidan), eller det datum som poängen kom in på som gäller?

Jag är precis på gränsen för att få EBD. Blir några dagars nervös väntan...
Om du behöver få in poängen idag så ring Amex och kolla. Mina poäng blev daterade den dagen de kom in på EB-kontot.

Samma sak för mig. Det tog 4 dagar att få in poängen, trots dagligt ringande. Så om du behöver ha in poängen gäller det att ringa och jaga. Har inte AmEx godkänt din ansökan och skickat över den till SAS idag, så ser det nog tyvärr mörkt ut.
 
Samma sak för mig. Det tog 4 dagar att få in poängen, trots dagligt ringande. Så om du behöver ha in poängen gäller det att ringa och jaga. Har inte AmEx godkänt din ansökan och skickat över den till SAS idag, så ser det nog tyvärr mörkt ut.

Jag skickade in min ansökan den 25 augusti och poängen trillade in den 27. Försökte trycka på ännu mer men de kunde inte göra något åt det sa de.
 

matt

Medlem
Ja, det verkar ju tyvärr som att det tar lite tid. Har pratat med både SAS och Amex under dagen och det verkar som att större delen av processen är automatiskt och att det inte går att påverka allt för mycket. Tyvärr verkar det också som att det är Amex-kontoret i UK som hanterar kortansökningar och eftersom det är bank holiday i UK idag finns det säkert risk för att det drar ut ännu längre på tiden.
 

olo

Medlem
En fråga till er som har beställt "Extrakort" (notera: inte Additional card). Vad är det för layout på det? Och hur avgör de layouten om den varierar?
Får den personen sitt EB# på? Plockar de fram det via personnummer i så fall, eftersom man inte anger det i ansökningsformuläret?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen