Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Litet BC tips. Ofta är man godkänd men får vänta på kort...
Man kan ringa Amex och förklara akut behov av kortet inför resa osv. Man får då inom 24 H ett tillfälligt kort som man måste dra och visa leg med.
Jag ringde precis och bad om detta, var inte möjligt. Hon hade aldrig hört talas om det. Men tillfälliga kort kan man få om man är kund sedan tidigare. Alltså inte möjligt för nya kunder, tydligen.

Hejsan!

Tänkte skaffa kortet, någon som vill värva mig?

Pratade med kundtjänst och dem rekommenderade att man skriver ut ansökningarna och bifogar en lapp där man skriver att man har lite tidpress för att få kortet :)

Men va f-n, pratade vi med samma kundtjänst eller? Har du kort sedan innan förresten?

Nej inte ännu! Men jag sa att jag har en del resor att boka och vill gärna kunna ta det på kortet! Hon berättade att om man skickar ansökan digitalt kan man inte påverka det, men via brev så kan du påverka ''lite''. Tror mest att det blir någon dag snabbare, men bättre de än inget!

Visst kan man få tillfälliga kort utan att ha haft kort tidigare. Jag gjorde så själv för länge sedan, och har hjälpt andra sedan dess. Det handlar nog om välvilja och olika kunskap hos Amex agenten man får tala med.
Kunskapen är varierande kan jag intyga. Talade med dem för några veckor sedan i andra ärenden och fick då erbjudande om att få nya kort med kontaktlös betalning. Fick nya kort utan möjlighet till kontaktlös betalning, eftersom det inte finns på SAS-korten ännu...
American Express Sverige - Privat - Kontaktlöst

Har du redan fått ett kort så kan du nog tyvärr inte bli värvad och få poäng närmaste åren.
Ja så har det ju varit fram till nu. Men läser man det finstilta på sidan 1 pkt 1 så står det: "1 Erbjudandet gäller under förutsättning att du inte har ett privat American Express-Kort i dag."

Min fru hade ett kort för < 1 år sedan, jag chansar och skickar in med tanke på den rätt så tydliga punkten.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen