Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är också i samma "sits" så tacksam för svar om någon har erfarenhet av detta!
Jag kan bekräfta att det fungerar. Förra året bytte jag från premium till Elite och hade redan över 300' i spend. Jag fick frågan om jag ville föra över spend från gamla kortet till nya för att då direkt trigga voucher nummer två.
Man kan själv välja om nuvarande spend på ett kort ska föras över till ett nytecknat kort.

Jag kan bekräfta att det fungerar. Förra året bytte jag från premium till Elite och hade redan över 300' i spend. Jag fick frågan om jag ville föra över spend från gamla kortet till nya för att då direkt trigga voucher nummer två.
Man kan själv välja om nuvarande spend på ett kort ska föras över till ett nytecknat kort.

Ringde du in och sa att du ville avsluta Premium och skaffa ett Elite istället?

Tja,
Ska nog ta söka Amex premium igen då!
Många kort blir det! Om jag räknar rätt så borde jag kunna få ihop tillräckligt med spend på samtliga kort för att trigga 3 vouchers per år. Problemet är väl att poängen hos SAS kommer försvinna ganska fort. Men när de sinar får jag ta nya beslut.

Öppen fråga. Jag tänkte beställa kortet snarast. Är det någon som är intresserad? Någon som fått rabatt på de 4000 kr i årsavgift förresten, och vad är möjligt där egentligen? Förmodligen finns svaren någonstans på de 65 sidor denna tråd består av, ber om ursäkt isf, men har två barn hängandes kring benen som vill att jag skall bygga klart sandlådan NU.

Öppen fråga. Jag tänkte beställa kortet snarast. Är det någon som är intresserad? Någon som fått rabatt på de 4000 kr i årsavgift förresten, och vad är möjligt där egentligen? Förmodligen finns svaren någonstans på de 65 sidor denna tråd består av, ber om ursäkt isf, men har två barn hängandes kring benen som vill att jag skall bygga klart sandlådan NU.
Jag tror inte att någon lyckats få rabatt på Elite-årsavgiften annat än om några som hotat att säga upp kortet efter ett tag och då blivit erbjuden biobiljetter eller presentkort. Dock inte alla, så kan ju bli lite stumt om man ringer och vill säga upp, och de inte erbjuder något för att man ska stanna kvar :) (om man nu vill behålla kortet då)

Jag har, likt många andra, alltid blivit kompenserad för årsavgiften på det billigare Premiumkortet, men när jag försökte mig på något liknande för Elite så blev svaret att det inte finns någon sådan kampanj eller möjlighet när man signar upp för nytt kort. Däremot så tänker jag att det borde finnas större möjligheter när det är dags för förlängning om man har varit en något så när "bra" kund.

Det kan säkert funnits andra som lyckats bättre än jag som ny Elite-kund, men jag kände själv att mitt förhandlingsläge var ganska begränsat eftersom jag verkligen ville har kortet...:)

Sorry om frågan redan svarats på - om jag skaffar kortet i dec och får 20k poäng, kommer det in 20k nya i januari? Sedan är det någon som vet om man får 2x 18k poäng (en för att värva en vän, och en för att handla för minst 20 tusen kronor under 3 mån?)

Man får poäng i samband med att årsavgiften dras "år 2"
Om du värvar en vän får du en klump med poäng när denne blir godkänd (mängden poäng beror på vilket kort du värvar)
Vännen får egna poäng först efter att spendera en viss summa pengar med sitt nya kort.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen