Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick med i slutet på november förra året, fick poäng i början på december, allt väl så långt.
Men hur blir det i år, när får jag mina nya 20000 poäng? Före eller efter nyår?

Nu har jag blivit konfunderad på om AMEX är seriösa...

Efter en vecka 20.000 poäng och lite mer än 2 veckor ett kort... plus någon dag till en kod....
Detta var första dagen för att börja handla och mitt 3:e köp idag ogillades mitt Amex medans MC gick mycket bra (Systembolaget...).

Ringde upp Amex Elit på kontorstid och frågade vad som händer och personen som svarade att de inte kunde se något problem (men svaret var typ Mc Donalds "have a nice day"....

Jag nämnde att jag inom kort kommer göra ett stort inköp av flygresa och ville att hon skulle notera detta pga att jag inte har en köp historik hos dem.
Efter 10-15min väntan blev jag kopplad till en annan person som jag drog samma historia till och hon bad mig vänta än ännu längre tid för att en annan person skulle svara. Jag bad då att det är bättre att denna person skulle ringa upp mig då jag just nu är på ett shoppingcenter........

Nu 6 timmar senare väntar jag fortfarande på samtal från AMEX....och sitter samtidigt med en C-bokning till Sydostasien och Nya Zeeland med SQ.........som jag vill göra......

Det känns lite olustigt att jag måste säkra upp med andra kort pga att AMEX har interna problem.......

Nu har jag blivit konfunderad på om AMEX är seriösa...

Efter en vecka 20.000 poäng och lite mer än 2 veckor ett kort... plus någon dag till en kod....
Detta var första dagen för att börja handla och mitt 3:e köp idag ogillades mitt Amex medans MC gick mycket bra (Systembolaget...).

Ringde upp Amex Elit på kontorstid och frågade vad som händer och personen som svarade att de inte kunde se något problem (men svaret var typ Mc Donalds "have a nice day"....

Jag nämnde att jag inom kort kommer göra ett stort inköp av flygresa och ville att hon skulle notera detta pga att jag inte har en köp historik hos dem.
Efter 10-15min väntan blev jag kopplad till en annan person som jag drog samma historia till och hon bad mig vänta än ännu längre tid för att en annan person skulle svara. Jag bad då att det är bättre att denna person skulle ringa upp mig då jag just nu är på ett shoppingcenter........

Nu 6 timmar senare väntar jag fortfarande på samtal från AMEX....och sitter samtidigt med en C-bokning till Sydostasien och Nya Zeeland med SQ.........som jag vill göra......

Det känns lite olustigt att jag måste säkra upp med andra kort pga att AMEX har interna problem.......
Jag skulle köra på med amex kortet, även om chip kanske krånglar så är det ju ändå möjligt att aktivera kortet online enligt klistermärket som kom ovan på klistrat och köpa online det har ju inget med ditt chip att göra!
Så köp köp köp ;)

Efter 13 dagar kom Elite-korten i brevlådan idag. Bortsett från att "Member since" på extrakortet blev 15 ser allt rätt ut och båda korten gick att aktivera. Räknaren för 2-4-1-voucherna stämmer och hamnar nu under Elite-kortet istället. Om det nu bara går att betala med de nya korten och att Premium-korten avslutas automatiskt så har allt gått precis så smidigt som man kan önska sig att sådana här saker alltid borde göra.

Lite "inkörningsproblem" i fredags så hade jag ett bra samtal idag med någon ansvarig på AMEX.

Hoppas att allt då går bra då jag tänkte använda kortet i Skottland i helgen.....

Beställde mitt Elite-kort för ett tag sedan. Slog mig när jag från AmEx fick en enkät att fylla i om processen att jag även skulle lämna en rapport här.

Det började struligt då det inte gick att faxa in blanketten för att spara postgång. Numret är vidarekopplat direkt till England, vilket verkar fungera sådär.
Jag ringde löpande för att följa upp processen, vilket gör att fick god koll på den och kunde skynda på det hela. Jag sammanfattar det enligt:
Dag 1 Postade ansökan
Dag 3 Brevet registrerades hos AmEx
Dag 3 Beviljat, ärende skickat till SAS
Dag 4 eller 5 EB# verifierat av SAS
Dag 6 Kortet beställdes för tillverkning
Dag 10 Kortet landar i brevlådan

I det här skall det tilläggas att det hela försenades av en brittisk helgdag. Utan den hade det gått på 9 arbetsdagar.

Det jag är mest kritisk till även om det var smidigt för mig, är att kortet och koden skickas i likadana kuvert samma dag. Det brukar inga andra kortleverantörer göra. Där brukar det dröja en dag eller två emellan, om inte koden väljs på annat sätt.

Kan även lägga ett litet tack till @Jakob Österberg som motiverade mig till att få tummen ur och beställa kortet. Nu används det flitigt med hopp om 2-4-1.

En fråga, om både jag och min fru skall få uppgraderingen måste båda två ha var sitt kort? Man kan väl inte få 2 silver om man betalar för ett?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen