Beställde mitt Elite-kort för ett tag sedan. Slog mig när jag från AmEx fick en enkät att fylla i om processen att jag även skulle lämna en rapport här.
Det började struligt då det inte gick att faxa in blanketten för att spara postgång. Numret är vidarekopplat direkt till England, vilket verkar fungera sådär.
Jag ringde löpande för att följa upp processen, vilket gör att fick god koll på den och kunde skynda på det hela. Jag sammanfattar det enligt:
Dag 1 Postade ansökan
Dag 3 Brevet registrerades hos AmEx
Dag 3 Beviljat, ärende skickat till SAS
Dag 4 eller 5 EB# verifierat av SAS
Dag 6 Kortet beställdes för tillverkning
Dag 10 Kortet landar i brevlådan
I det här skall det tilläggas att det hela försenades av en brittisk helgdag. Utan den hade det gått på 9 arbetsdagar.
Det jag är mest kritisk till även om det var smidigt för mig, är att kortet och koden skickas i likadana kuvert samma dag. Det brukar inga andra kortleverantörer göra. Där brukar det dröja en dag eller två emellan, om inte koden väljs på annat sätt.
Kan även lägga ett litet tack till
@Jakob Österberg som motiverade mig till att få tummen ur och beställa kortet. Nu används det flitigt med hopp om 2-4-1.