Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har beställt kortet och i går kom det inte mindre än fyra brev i ärendet i brevlådan.

- Två identiska brev till min fru (extrakort ansökt) där de bekräftade ansökan. Adresserna var handskrivna av samMa person att döma av handstilen.
- Kopia av kreditupplysning.
- Ett brev där Amex beklagar att jag inte blivit godkänd i kreditupplysningen men att jag är välkommen att söka om ett år igen.

Det sistnämnda förvånade mig eftersom kreditupplysningen snarare brukar göra potientiella kreditgivare mycket intresserade. Jag ringde kundtjänst och de beklagade, jag var godkänd och brevet var ett misstag.

Förutom ovanstående har jag fått 80000 (oanvändbara) baspoäng från Amex. Med rutiner som ovan förstår jag plötsligt varför de måste ha så hög avgift för att täcka kostnaderna...

Last edited:
Jag försökte skaffa ett extrakort åt min fru. Det var ett himla strul att få till den blankett hon skulle skriva på och skicka in. Till slut uppdagades problemet - de skickar ut blanketten till huvudkortsinnehavaren i ett brev som ser ut mer som sådan där reklam man kan få från deras private banking-tjänster (och som därför åkte rakt i soptunnan!) och inte till min fru. Rätt idiotiskt kan jag tycka.

@taxvalp - Verkar som att AmEx går hårt på tequilan nu för tiden... på kontorstid till och med. :D
Du är inte den enda med problem nu för tiden om man läser några sidor av tråden. :(

För alla som med stort intresse följer min ansökningsprocess i inlägg #462:
Nu har jag fått ytterligare tre brev från Amex. Två nya kreditupplysningar (varav en identisk med den första och där Amex står listad under tidigare frågeställare..) samt ytterligare ett brev till hustrun som de tackar för ansökan om extrakort. Handskriven adress med samma handstil som de två tidigare breven. Dessutom kom 20000 baspoäng till i dag.

Läge per 2015-02-09:
Antal pappersbrev: 7 stycken (varav tre identiska och ett felaktigt)
Antal baspoäng: 100 000 (som förstås ej går att resa för och EBD är redan säkrat så ingen nytta här...)
Antal Amexkort: 0.

Edit: Antalet brev är sju och inte åtta.

Last edited:
Nu har jag fått ytterligare tre brev från Amex. Två nya kreditupplysningar (varav en identisk med den första och där Amex står listad under tidigare frågeställare..) samt ytterligare ett brev till hustrun som de tackar för ansökan om extrakort. Handskriven adress med samma handstil som de två tidigare breven. Dessutom kom 20000 baspoäng till i dag.

Läge per 2015-02-09:
Antal pappersbrev: 8 stycken (varav tre identiska och ett felaktigt)
Antal baspoäng: 100 000 (som förstås ej går att resa för och EBD är redan säkrat så ingen nytta här...)
Detta är ju ren och skär lyteskomik...

Läge per 2015-02-09:
Antal pappersbrev: 8 stycken (varav tre identiska och ett felaktigt)
Vad i hela friden sysslar de med egentligen?

Är det något Elite-relaterat tro? Beställde premiumkortet (huvud + extrakort) för några veckor sedan och den processen funkade fint, korten kom på ca 10 dagar och antalet brev var inte fler än nödvändigt.

@dala - Svårt att tro det, min vän har beställt premium och har samma problem, hans skulle komma i veckan enligt AmEx kundtjänst som han var i kontakt med i förra veckan.
Jag ansökte dock om Elite runt jul, fick bekräftelse 24 dec, godkänt 29 dec och fick kortet 15 januari, efter att första kortet som skickades ut av någon anledning inte kunde delas ut varpå det hamnade på Stockholmskontoret.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen