Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur ser det ut med night club priority och taste by platinum? Ingår något av det i elite eller bara i platinum?

Jag fick debiterad 4.000 SEK trots att jag fick min ansökan godkänd förra året.
Jag ringde till Amex kundtjänst och påtalade om detta. Jag fick 500 SEK krediterat omedelbart så mitt tips är att ringa kundtjänst. :)
Samma sak för mig, faktura på 4000, men efter samtal blev det 3500. Bytet från Premium till Elite har gått allt annat än smidigt.

Beställde Elite och sade upp mitt Premium i december. Blev precis innan det EBG. Fick Elite men med EBS. Ringde AmEx. Fick Premium med EBG. Ringde AmEx - fick till slut Elite med EBG...Dessutom kan tilläggas att jag frågade om min spend från den första vouchern för Premium. Då jag ringde efter årsskiftet var det inte helt enkelt att få fram uppgifterna. Slutade dock bra då jag hade kommit (med marginal) över de 300000 i spend så det kom en voucher till - utskriven i januari - så den kan användas även 2016.

Har beställt Amex Elite och fått 4x20000 baspoäng (som ej går att resa för). De extra felaktiga poängen har ingen praktisk betydelse förmig eftersom jag ändå klarar Diamond nästa period - men har ni som fått dubbelt blivit av med de extra poängen?

Som tidigare nämnt kom de 20k poängen redan efter 2 dagar från inskickad ansökan. Kortet lyser dock med sin frånvaro, däremot har SEB-kort redan skickat ut nytt SASEB MC med Diamondstatus, haha.

Pratade med Amex i veckan och de 20.000 poängen kommer samtidigt som fakturan för årsavgiften skapas. Dvs så fort avgiften krediteras (?).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen