Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahopp, så fick jag mina kort till slut i fredags. Tog ju lite extra tid men men ;)

Nu sitter jag och väntar på mina poäng däremot...inte sett röken av de ännu hur som helst 0
 
Kan inte se svar på denna frågan, ursäkta om så är fallet. Jag funderar på att skaffa kortet nästa år. Får jag 20' statusgrundade EB poäng, samt 15' EB extrapoäng om jag värvar en vän?
 
Ja soppan fortsätter för mig, fick till slut hem korten i fredags. 4 veckor och en hel del samtal till både SAS och AMEX senare.
Tror ni inte det ändå blir fel? Jag tänkte att jag skulle ringa in och aktivera korten för säkerhetsskull. Kvinnan var mkt behjälplig och som alltid urtrevlig, men...3 timmar efter samtalet när jag skulle handla så funkar inte kortet...
Det hade inte alls blivit aktiverat. Så jag fick aktivera det manuellt när jag kom hem, AC kortet gick inte att aktivera jag kastades ut till nått underligt formulär när jag försökte.

Sen har jag ju inte sett några statuspoäng på kontot heller i helgen. Så imorse ringde jag för att dubbelkolla dels att korten var aktiverade samt att de lagt in att premium kortet ska avaktivera (vilket heller inte syntes på siten). Som avslutning passade jag på att fråga när poängen skulle trilla in, eftersom jag sett så pass många här som fått de nästan omedelbart inpå ansökan om kortet. Svaret jag fick var först att man inte kan se de, de "bara finns där osynliga". När jag påpekade att jag sett minst 10 skärmdumpar från sas-appar och webbar som visar att de visst syns så backade hon och frågade en kollega. Svaret var att jag fick vända mig till SAS och felanmäla då det är deras fel att jag inte fått poängen. Hon kopplade snällt över mig till SAS.

Där svarade en ung trevlig herre, han började med att förklara att AMEX poängen överförs en gång i månaden av AMEX till SAS, när jag lugnat honom i hans manus och började förklara vad jag egentligen menade för poäng visade det sig att han inte ens visste att AMEX infört nya kort. Än mindre visste han att man fick de här nya poängen med Elite kortet. Han trodde jag pratade om startbonus poäng som AMEX ibland bjussar på vid nyteckning...bra interninfo där SAS...
Hur som helst så fick jag veta ,efter att han frågat sin kollega...hur kommer det sig att de alltid måste fråga en kollega om saker när jag ringer?, att det var AMEX jag skulle vända mig till... ... ...

Väl i luren med AMEX igen, fick samma handläggare som kopplade över mig till SAS tack och lov. Hon blev nästan lite förbaskad och informerade mig att SAS ofta gör så här, dvs skickar tillbaka folk till AMEX trots att AMEX inte kan se eller påverka någonting. Så hon tog kontakt med någon avdelning internt och skulle nu göra en "avvikelserapport" på mina poäng till SAS...

Jag tror faktiskt att precis allt som kunde gått fel med det här kortansökan har gått fel från första början :D
 
Ja soppan fortsätter för mig, fick till slut hem korten i fredags. 4 veckor och en hel del samtal till både SAS och AMEX senare.
Tror ni inte det ändå blir fel? Jag tänkte att jag skulle ringa in och aktivera korten för säkerhetsskull. Kvinnan var mkt behjälplig och som alltid urtrevlig, men...3 timmar efter samtalet när jag skulle handla så funkar inte kortet...
Det hade inte alls blivit aktiverat. Så jag fick aktivera det manuellt när jag kom hem, AC kortet gick inte att aktivera jag kastades ut till nått underligt formulär när jag försökte.

Sen har jag ju inte sett några statuspoäng på kontot heller i helgen. Så imorse ringde jag för att dubbelkolla dels att korten var aktiverade samt att de lagt in att premium kortet ska avaktivera (vilket heller inte syntes på siten). Som avslutning passade jag på att fråga när poängen skulle trilla in, eftersom jag sett så pass många här som fått de nästan omedelbart inpå ansökan om kortet. Svaret jag fick var först att man inte kan se de, de "bara finns där osynliga". När jag påpekade att jag sett minst 10 skärmdumpar från sas-appar och webbar som visar att de visst syns så backade hon och frågade en kollega. Svaret var att jag fick vända mig till SAS och felanmäla då det är deras fel att jag inte fått poängen. Hon kopplade snällt över mig till SAS.

Där svarade en ung trevlig herre, han började med att förklara att AMEX poängen överförs en gång i månaden av AMEX till SAS, när jag lugnat honom i hans manus och började förklara vad jag egentligen menade för poäng visade det sig att han inte ens visste att AMEX infört nya kort. Än mindre visste han att man fick de här nya poängen med Elite kortet. Han trodde jag pratade om startbonus poäng som AMEX ibland bjussar på vid nyteckning...bra interninfo där SAS...
Hur som helst så fick jag veta ,efter att han frågat sin kollega...hur kommer det sig att de alltid måste fråga en kollega om saker när jag ringer?, att det var AMEX jag skulle vända mig till... ... ...

Väl i luren med AMEX igen, fick samma handläggare som kopplade över mig till SAS tack och lov. Hon blev nästan lite förbaskad och informerade mig att SAS ofta gör så här, dvs skickar tillbaka folk till AMEX trots att AMEX inte kan se eller påverka någonting. Så hon tog kontakt med någon avdelning internt och skulle nu göra en "avvikelserapport" på mina poäng till SAS...

Jag tror faktiskt att precis allt som kunde gått fel med det här kortansökan har gått fel från första början :D

Med tanke på att vi fick 12 000 EB-poäng som kompensation bara för strulet att få EBD-statusen tryckt på kortet så borde du bli poängmiljonär som kompensation efter det där strulet!
 
Med tanke på att vi fick 12 000 EB-poäng som kompensation bara för strulet att få EBD-statusen tryckt på kortet så borde du bli poängmiljonär som kompensation efter det där strulet!

Jag hade fel status på kortet och fel eurobonusnummer kopplat till det i över 3 månader utan någon som helst kompensation, däremot har jag nog satt rekord i antal nya kort från AMEX på 6 månader. Ligger totalt 12 kort hemma på bordet om jag tar fram alla.
 
Har fått mitt kort idag, tog 3 veckor. Självklart gick det dock inte smärtfritt då jag på kortet är EBB. Intressant hur Amex kan lyckas skicka ut ett EBB-kort när man inte ens kan vara det på Elite-kortet (undantaget extrakort förstås...).
 
Det fysiska kortet kan de väl knappast ta tillbaka, och det ger väl en del av förmånerna även om man i systemet bumpas "tillbaka" till silver? Möjligtvis har SAS-loungerna på hemmabas direktkontakt med EB, men om man visar upp ett "giltigt" *A-guldkort i en lounge så lär man väl bli insläppt?

Det ska du inte vara helt säker på. Finns nog fler som kan kontrollera din status.
 
När jag kom hem idag efter en långresa på 14 dagar hämtade jag posten och två nya kort ligger från Amex. Diamond premiumkortet nu med EBG och giltighet 11/16 då jag redan passerat 45000 EB för intjäning tom 07/15. Sedan har jag beställt Diamond Elite kortet medans jag var borta och detta låg med i posten men med en giltighet tom 11/17 :D
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen