Ja soppan fortsätter för mig, fick till slut hem korten i fredags. 4 veckor och en hel del samtal till både SAS och AMEX senare.
Tror ni inte det ändå blir fel? Jag tänkte att jag skulle ringa in och aktivera korten för säkerhetsskull. Kvinnan var mkt behjälplig och som alltid urtrevlig, men...3 timmar efter samtalet när jag skulle handla så funkar inte kortet...
Det hade inte alls blivit aktiverat. Så jag fick aktivera det manuellt när jag kom hem, AC kortet gick inte att aktivera jag kastades ut till nått underligt formulär när jag försökte.
Sen har jag ju inte sett några statuspoäng på kontot heller i helgen. Så imorse ringde jag för att dubbelkolla dels att korten var aktiverade samt att de lagt in att premium kortet ska avaktivera (vilket heller inte syntes på siten). Som avslutning passade jag på att fråga när poängen skulle trilla in, eftersom jag sett så pass många här som fått de nästan omedelbart inpå ansökan om kortet. Svaret jag fick var först att man inte kan se de, de "bara finns där osynliga". När jag påpekade att jag sett minst 10 skärmdumpar från sas-appar och webbar som visar att de visst syns så backade hon och frågade en kollega. Svaret var att jag fick vända mig till SAS och felanmäla då det är deras fel att jag inte fått poängen. Hon kopplade snällt över mig till SAS.
Där svarade en ung trevlig herre, han började med att förklara att AMEX poängen överförs en gång i månaden av AMEX till SAS, när jag lugnat honom i hans manus och började förklara vad jag egentligen menade för poäng visade det sig att han inte ens visste att AMEX infört nya kort. Än mindre visste han att man fick de här nya poängen med Elite kortet. Han trodde jag pratade om startbonus poäng som AMEX ibland bjussar på vid nyteckning...bra interninfo där SAS...
Hur som helst så fick jag veta ,efter att han frågat sin kollega...hur kommer det sig att de alltid måste fråga en kollega om saker när jag ringer?, att det var AMEX jag skulle vända mig till... ... ...
Väl i luren med AMEX igen, fick samma handläggare som kopplade över mig till SAS tack och lov. Hon blev nästan lite förbaskad och informerade mig att SAS ofta gör så här, dvs skickar tillbaka folk till AMEX trots att AMEX inte kan se eller påverka någonting. Så hon tog kontakt med någon avdelning internt och skulle nu göra en "avvikelserapport" på mina poäng till SAS...
Jag tror faktiskt att precis allt som kunde gått fel med det här kortansökan har gått fel från första början