Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni några eurobonuspoäng nu? Har bara 9600 poäng på kontot.
Har ni öppnat familjekonto hos SAS? Nope, men hustrun har eget EB.
Medmera Mer kort för betala räkningar via Betalo? Nix.
Då har du lite att ta tag i :D
På så sätt kan du ju generera lite mer EuroBonuspoäng i framtiden.
Om ni ska satsa på Eurobonus så skulle jag rekommendera att om du kör på "guld" så skapar du familjekontot så kan ni "poola" era framtida poäng.

Jag skulle väntat till nya året, poängen kommer in på det kvalificeringsår som du betalar avgiften, dvs efter 1 december kommer du ha 0 baspoäng även fast du har ett Elite-kort, nya poäng får du först när du betalar nästa års avgift.
Enda anledningen till att skaffa det nu är om du tror du kommer upp i 300k spend för att få en andra voucher. Om du bara skulle få ihop till 1 voucher kan du lika gärna ha ett premium-kort första månaderna.
Kommer helt klart inte komma upp i 300k i spend på det kortet i år, men absolut innan sommaren 2016.

Jag blev värvad av @jumbooze och fick 20.000 baspoäng direkt, körde en spend första månaden på lite över 30.000 och fick då bonusen på 18.000 extra poäng (minst 20.000 spend på 3månader) de vanliga poängen för min spend som då hamnade på över 9.000.

Summa för 30.000 sek 20.000 baspoäng + 27.000 extrapoäng och 18.000 extrapoäng till jumbooze :) (för de 30.000 fick jag en resa till Bali med SQ i C-klass dvs ännu fler poäng :) )

Då har du lite att ta tag i :D
På så sätt kan du ju generera lite mer EuroBonuspoäng i framtiden.
Om ni ska satsa på Eurobonus så skulle jag rekommendera att om du kör på "guld" så skapar du familjekontot så kan ni "poola" era framtida poäng.
Absolut, men vi har 2 resor till Asien i business inplanerade under 2016 som inte är bokade än, plus alla mässresor inom Europa som kommer att krediteras mitt EB. Jag har även en del större inköp (150-200K) inplanerade under sommaren så det kommer nog fyllas på. Får läsa på lite om vad familjekonto handlar om då jag inte varit speciellt aktiv på EB-konto på flera år och inte har så stor koll.

Jag har bara Amex corporate kort idag, funderar på att beställa ett Amex Elite.
När kommer de 20k baspoängen in på eurobonuskontot? Efter jag betalt fakturan eller någgra dagar efter beställning?

Jag har bara Amex corporate kort idag, funderar på att beställa ett Amex Elite.
När kommer de 20k baspoängen in på eurobonuskontot? Efter jag betalt fakturan eller någgra dagar efter beställning?
De kommer in i samband med beställningen av kortet. Första årsavgiften läggs på första fakturan, dvs en månad senare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen