Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har idag guldkort på Thai som går ut augusti 2016 och jag kommer inte jobba på att förnya det då vinterns resa består av bonusresa med Thai och jag kommer inte kunna resa ihop tillräckligt med miles för att förnya guld hos TG innan det går ut.

Jag har i stället bestämt mig för att "jobba ihop ett EBG" med hjälp av ett AMEX Elite och min EB-period börjar 2015-12-01.
Tjänar jag nåt på att ansöka nu eller är det bättre att vänta tills i början av EB-perioden (efter 1 dec) och lägga nästa års resor på mitt EB-konto?

(Kan även tänka mig att köpa ett EBG för att få en boost, alt. "byta/cash" mot en inbjudan/värvning till Amex Elite om nån e sugen på lite extra poäng.)

Jag har idag guldkort på Thai som går ut augusti 2016 och jag kommer inte jobba på att förnya det då vinterns resa består av bonusresa med Thai och jag kommer inte kunna resa ihop tillräckligt med miles för att förnya guld hos TG innan det går ut.

Jag har i stället bestämt mig för att "jobba ihop ett EBG" med hjälp av ett AMEX Elite och min EB-period börjar 2015-12-01.
Tjänar jag nåt på att ansöka nu eller är det bättre att vänta tills i början av EB-perioden (efter 1 dec) och lägga nästa års resor på mitt EB-konto?

(Kan även tänka mig att köpa ett EBG för att få en boost, alt. "byta/cash" mot en inbjudan/värvning till Amex Elite om nån e sugen på lite extra poäng.)
Tror du att du kommer komma upp i 150k eller 300k spend i år?
Har ni några eurobonuspoäng nu?
Har ni öppnat familjekonto hos SAS?
Medmera Mer kort för betala räkningar via Betalo?
Det är andra saker som kan vara drivkrafter till att slå till innan.

Jag skulle väntat till nya året, poängen kommer in på det kvalificeringsår som du betalar avgiften, dvs efter 1 december kommer du ha 0 baspoäng även fast du har ett Elite-kort, nya poäng får du först när du betalar nästa års avgift.
Enda anledningen till att skaffa det nu är om du tror du kommer upp i 300k spend för att få en andra voucher. Om du bara skulle få ihop till 1 voucher kan du lika gärna ha ett premium-kort första månaderna.

Jag skulle väntat till nya året, poängen kommer in på det kvalificeringsår som du betalar avgiften, dvs efter 1 december kommer du ha 0 baspoäng även fast du har ett Elite-kort, nya poäng får du först när du betalar nästa års avgift.
Enda anledningen till att skaffa det nu är om du tror du kommer upp i 300k spend för att få en andra voucher. Om du bara skulle få ihop till 1 voucher kan du lika gärna ha ett premium-kort första månaderna.
Skillnaden då är väl att man får 12.000 istället för 18.000

I signup menar du? Den parametern reflekterade jag inte ens över. Då skulle jag definitivt vänta till december personligen.
Ja, signup på Premium är 12k och signup på Elite är 18k. (med högre spendingkrav)

Jag hade väntat om jag inte såg att jag kunde plocka hem minst en av de 2 vouchers som ingår per år.

Jag har inte fått någon signup bonus?
Jag fick bara de 20000 baspoängen
Jag blev inte värvad. Var det därför?

Last edited:
Tror du att du kommer komma upp i 150k eller 300k spend i år?
Har ni några eurobonuspoäng nu?
Har ni öppnat familjekonto hos SAS?
Medmera Mer kort för betala räkningar via Betalo?
Det är andra saker som kan vara drivkrafter till att slå till innan.
Har ni några eurobonuspoäng nu? Har bara 9600 poäng på kontot.
Har ni öppnat familjekonto hos SAS? Nope, men hustrun har eget EB.
Medmera Mer kort för betala räkningar via Betalo? Nix.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen