Senaste nytt

Vi som flyger till Prag under GULD kampanjen

Och efter lite redigeringsstrul... Där kom guldet! :)
2013-11-12-18-34-50.png
Magino: Haha, nä.. Jag sparar poängen tills vi vet hur mycket som krävs för nästa nivå. :) Jag har ju ett par resor till Asien i januari och februari som ger skapligt med poäng. Sen blor det nog en tur och retur till Alicante i Plus så att jag kan fira med muffins på jobbresorna.

Ojdå. Det tyder bara på att du inte använder kortet tillräckligt. När man använder det flitigt så pressar magnetläsarna in remsan igen så att den inte släpper! :)

Nej, tvärtom. Det verkar vara högdensitetsplast inblandat, så det flagar bort. Ju mer man använder det, desto mindre magnetremsa finns det kvar. Än är all relevant data kvar i alla fall.

Jag fick en RFID-sticker med posten. Jag gissar att det ska komma ett faktiskt kort också, någon gång, eller?

Jag fick också RFID-stickern igår. Intressant. Jag försökte beställa ett nytt kort via SAS hemsida, men det gick inte, de hade koll på att jag hade ett cobrandat kort. Jag beställde också gold-bagagetaggar men de har inte kommit in.
Vad gör ni förresten med RFID-stickern? Det är kul med guld men det känns lite sådär att flasha det på telefonen. Sätter den i pannan eller på bagagetaggen kanske?

Vad gör ni förresten med RFID-stickern? Det är kul med guld men det känns lite sådär att flasha det på telefonen. Sätter den i pannan eller på bagagetaggen kanske?
Har RFID i (rese-)plånboken så att den går att läsa av genom att lägga plånboken på avläsaren. Man får lägga RFID längst ut / närmast yttre lagret.

EDIT: För att förtydliga: RFID klistras alltså inte på plånboken utan är inlagd som ett kontokort.

Last edited:

Jag har väl fått tre sådana utan att använda dem. Känns onödigt att skicka ut per automatik, borde ske på begäran. Tycker det går bra med Eurobonuskorten (jo jag är en laggard).

Jag fick också RFID-stickern igår. Intressant. Jag försökte beställa ett nytt kort via SAS hemsida, men det gick inte, de hade koll på att jag hade ett cobrandat kort. Jag beställde också gold-bagagetaggar men de har inte kommit in.
Fick både bagagetaggar och sticker i två separata försändelser utan att beställa. Däremot inget nytt Amex-kort ännu.

Toppen