Martin Björnström
Medlem
Finn har skickat ett brev till oss:
Til alle som deltog i sidste flyvning med SAS MD80
Som kaptajn på SK7030 / BC001, vil jeg gerne takke alle som deltog. Både arrangører, passagerer og de som filmede og viste interesse på jorden.
Det var en stor ære for mig og besætningen at få lov at flyve denne tur. For mig var det dog også et tungt ansvar at få dagen afviklet på en måde som ville kunne leve op til flyets fantastiske historie i SAS. Jeg må efterfølgende erkende at alt forløb langt over mine forventninger, ikke mindst på grund af alle jer der var med.
Ingen tvivl om at SE-DIR blev stedt til hvile i en ånd som er en viking værdig. Flyvningen foregik operativt, i lav højde gennem vejr som ikke kunne være mere skandinavisk med blæst og regn, men også solpletter nu og da. Der var feststemning ombord men med en klar respekt for flyet og dets historie i SAS, samt at det var en sidste rejse for en stolt og stærk viking.
Jeg valgte at foretage den sidste landing på bane 19R i Gardermoen med en "high nose attitude", som en MD bør landes med dens "swept wings" og lange krop. Det var afgjort med stort vemod men også lettelse over den måde det hele foregik på, at jeg efterfølgende satte parkeringsbremsen for sidste gang.
Endnu engang tak for, at I på denne måde hjalp flyet til endestationen med ægte interesse, respekt og værdighed.
Jeg håber at der kan blive oprettet et samlende forum hvor historier, billeder og andet fra turen kan blive udvekslet. Jeg skal gerne bidrage med det jeg kan.
På vegne af SAS og besætningen på SK7030
FCI/ MD80
Finn N. Hovgaard
Til alle som deltog i sidste flyvning med SAS MD80
Som kaptajn på SK7030 / BC001, vil jeg gerne takke alle som deltog. Både arrangører, passagerer og de som filmede og viste interesse på jorden.
Det var en stor ære for mig og besætningen at få lov at flyve denne tur. For mig var det dog også et tungt ansvar at få dagen afviklet på en måde som ville kunne leve op til flyets fantastiske historie i SAS. Jeg må efterfølgende erkende at alt forløb langt over mine forventninger, ikke mindst på grund af alle jer der var med.
Ingen tvivl om at SE-DIR blev stedt til hvile i en ånd som er en viking værdig. Flyvningen foregik operativt, i lav højde gennem vejr som ikke kunne være mere skandinavisk med blæst og regn, men også solpletter nu og da. Der var feststemning ombord men med en klar respekt for flyet og dets historie i SAS, samt at det var en sidste rejse for en stolt og stærk viking.
Jeg valgte at foretage den sidste landing på bane 19R i Gardermoen med en "high nose attitude", som en MD bør landes med dens "swept wings" og lange krop. Det var afgjort med stort vemod men også lettelse over den måde det hele foregik på, at jeg efterfølgende satte parkeringsbremsen for sidste gang.
Endnu engang tak for, at I på denne måde hjalp flyet til endestationen med ægte interesse, respekt og værdighed.
Jeg håber at der kan blive oprettet et samlende forum hvor historier, billeder og andet fra turen kan blive udvekslet. Jeg skal gerne bidrage med det jeg kan.
På vegne af SAS og besætningen på SK7030
FCI/ MD80
Finn N. Hovgaard