Senaste nytt

Vi som flög SE-DIR "Nora Viking" till Oslo 26:e oktober 2013

mgolfer63

Ny medlem
Tack Martin,Jakob,Isabella och alla andra för en fantastisk event, en lördag som kommer bli svår att toppa i framtiden.
Och vilken uppställning från SAS och besättningarna hoppas dem får mycket kred för sin insats.
Tror att dem kommer dröja några dagar till man har landat :)
 

fred80

Medlem
Tack Martin & Co för proffsig tillställning som man inte kommer att glömma i första taget.
Känns lite tomt så här dagarna efter ☺
 

LN-HGK

Ny medlem
Jeg var med på SK ruteflighten, og det var en fantastisk opplevelse - t/o tok meg helt tilbake til DC9-21-følelsen. Og veldig trivelig å treffe noen av dere fra BC-gjengen!

Kan noen tipse meg om navnet/websiten til den trivelige SAS-kapteinen som satt på rad 2? Jeg skal kjøpe bøkene hans! :-D
 

JensE

Medlem
Vi taxar ut till startbanan och Finn ger full gas. När vi når take off speed så lyfter vi, vi lyfter så in i helvete! Jag är inte flygrädd men jag måste erkänna att jag tyckte det var lite obehagligt. Hade jag haft växel i mina fickor så hade det ramlat ut. Finn visar verkligen vad flygplanet går för! Hade varit kul att veta vilken angle of attack vi hade vid starten. Den var helt klart ingen normal start och hade den gjorts bland vanliga passagerare hade nog en och annan börjat gråta! :cool:
Hyfsat brant stigning ;)
Last Takeoff of SE-DIR - SAS McDonnell Douglas MD-82 - CPH - YouTube
 
Toppen