Canadien
Medlem
Nej, de borde väl låtit honom komma in efter att FQTV ändrats till Turkishnumret? Trevligheten kan de dock jobba på överlag.Ja, det var svagt av personalen tyvärr.
Nej, de borde väl låtit honom komma in efter att FQTV ändrats till Turkishnumret? Trevligheten kan de dock jobba på överlag.Ja, det var svagt av personalen tyvärr.
Ja det finns separata rader för det. De har dock sedan ca 1 år tillbaka börjat med att dit man krediterar flighten är också den status som bestämmer om man kommer in i loungen. Det är ju dock inte alltid det efterlevs.
Att personalen inte är service minded och kan förklara detta på ett bra sätt är bara beklagligt. Oavsett vad ska man aldrig få ett dåligt bemötande om man själv nu inte är otrevlig (vilket nästan inga resenärer är initialt).
Rutan man bockar i är väl för att inte tjäna eurobonuspoäng?Hur blir det då om jag valt att kryssa i rutan för att jag inte vill kreditera resan till något bolag eller glömt att registrera det hela...men fortfarande har högsta status i något annat Star Alliance-bolag?
Du kommer in som Tk guld. Om du har det kortet inlagd i bokningen.Men vad är då vitsen med att ha en allians och tillträde till lounger om du inte för komma in med Tk guld som i det här fallet! Då kommer ju bara alla andra börja neka tillslut också?
Du har tillgång, om du registrerar det kortet du vill använda för status i bokningenMen vad är då vitsen med att ha en allians och tillträde till lounger om du inte för komma in med Tk guld som i det här fallet! Då kommer ju bara alla andra börja neka tillslut också?
Exakt så ja.
Personligt tycker jag att personalen ska hantera alla kunder på ett trevligt sätt. Mitt bekymmer med denna diskussion är att trådstartaren inte har insett att det är han som har fel förrän vi har berättat det för honom i den här tråden, då brukar det gå som det går och bli en aning ensidigt. Man kan nog utgå ifrån att det dessutom är en större fråga än loungeförmåner. Det handlar om fler förmåner än så som följer med ett visst guldkort. Jag förstår bolagen fullt ut i denna fråga och hoppas att det tillämpas strikt.Fast oavsett om personalen har rätt så måste dom hantera kunden på ett trevligt sätt speciellt då han är SA Gold!