Coalcandy skrev:Hej från Guangzhou!Återkopplar till diskussionen om inrikesflyg i Kina på TWOV. För mig fungerade det fint på 24-timmars transfervisumet.Resan i fråga gick Jakarta-Xiamen-Guangzhou CGK-XMN-CAN med Xiamen Airways.Vid incheckningen i Jakarta visade jag upp min anslutande separata bokning med Kenya Airways.Var en del internt snack och incheckningen avslutades med att jag behövde signera en "Indemnity form" gällande att avsäga mig rätt till anspråk vid problem med immigrationen. Immigration i Xiamen var ganska odramatisk. Immigrationstjänstemannen dubbelkolla med en kollega men gav mig sedan ett 24-timmarsvisum där raderna "port of exit" samt "area of stay" lämnades ospecificerade.Nu vidare mot Bangkok med Kenya, där vi sedan stannar ett par dagar.Jag tycker Xiamen Airways fungerade fint. En jäkla fart på ombordpersonalen för att kontinuerligt försörja passagerarna med mat och dryck. Filt, kudde och vatten i stolen till Elite+ på inrikesbenet. Enda minus var sätesgranne med vassa armbågar på första benet...Klicka för att utvidga...