Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Med den logiken är ju alla bonusprogram utan kreditkort i US svåra att samla poäng i.
Japp. Tillägg möjligen också att de inte är transfer partners från amex eller chase. Därifrån kan du ju tex skicka till ba, afklm och Virgin (om man tittar på Europa) - så de är att de som betydligt lättare.

Var möjligt en gång i tiden att överföra amerikanska Diners Club-poäng till SAS.
Det var väldigt länge sedan... Väl?

Sedan är EuroBonus ett ganska ointressant program ur ett globalt perspektiv. Bortser vi från de generösa kreditkortsrabatterna som vi har i Sverige/Norge så finns det inte så mycket av värde som programmet tillför.
Transatlantic awards från USA utan surcharges är väl en punkt där de slår åtminstone många andra europeiska?

Men visst är det så - den största delen av alla partners finns i norden. Både på kreditkort och andra saker.

Det var väldigt länge sedan... Väl?

Transatlantic awards från USA utan surcharges är väl en punkt där de slår åtminstone många andra europeiska?

Men visst är det så - den största delen av alla partners finns i norden. Både på kreditkort och andra saker.
Jag tror att det kommer tilläggsavgifter på SAS bonusbiljetter också. När, inte om.

Sedan Virgin gjorde om sitt program så har bränsletilläggen gått ner till mer humana nivåer, runt 250 dollar per väg. Poängpriserna om man lyckas pricka in de billigaste biljetterna kan ligga på så lite som 25-30K Flying Club miles för en enkelresa i business från östkusten till London. Detsamma gällande Flying Blue där skatter och avgifter ligger på runt samma nivå. De flesta är nog mer villiga att betala några hundra dollar i skatter och avgifter mot att få resan till ett lägre poängpris.

Fick mail från SAS ebetro igår att ärendet gällande de saknade poängen från mina flyg är skickade vidare till flygbolagen.

Det plingade redan till att poäng är intjänade hos CI, nu saknas endast ett flygbolag (två flygningar) och det är VN

Hur går det för er övriga?

Bra att det börjar hända något, jag har haft 14 flygningar sen 28 oktober. VN kommer aldrig, flög C för säkerhetsskull.

Har haft många samtal och dialoger med SAS utan framgång men förstår det som att ingen har lyckas få retro på VN alls.

Hur går det för er övriga?
Saknar numera endast poäng från China Eastern, som jag flög i november och har haft en manual retro-claim på i över en månad. Om jag försöker claima själv, får jag felmeddelande om "more information required", trots att jag har testat 10+ olika kombinationer att fylla i mitt förnamn och mina mellannamn.

Verkar, med facit i hand varit ett snilledrag att resa så sent som jag gjorde (6-16dec), då var de flesta bolagen uppdaterade och kunde lägga in EB nummer (Alla?), alla poäng utan CI, UX & AF kom in av sig själv, den första gick att efterregga (och poäng kom in) efter 8dagar, UX var lite "skum", men kom in troligen med hjälp av efterreg efter 8-10 dagar. AF kom in med efterreg efter 15dagar (gick in att genomföra efterreg förän efter 15dagar på AF).
Så jag är i mål med alla mina poäng.

...ett snilledrag att resa så sent som jag gjorde (6-16dec), då var de flesta bolagen uppdaterade och kunde lägga in EB nummer (Alla?), alla poäng utan CI, UX & AF kom in av sig själv, den första gick att efterregga (och poäng kom in)...
Jag tycker det verkar väldigt slumpmässigt, jag fick poäng automatiskt för VN, AF och SK, men fick inte poäng automatiskt för CI, MU, KL och UX.

Toppen