Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

På mailen nyss:

"We’ve learned a lot from your zigzagging across the world these last few months. One unexpected technical issue we’ve come across is complications when retroactively registering SkyTeam flights to earn points. We’re working tirelessly to fix this, and to make things fair we’ve decided to extend the deadline for registering flights for the challenge to 31 January."

Fick precis samma, har ju spekulerats i att Anko inte var så glad i tävlingen pga mycket poäng som potentiellt skulle ut men han skulle kunna sätta sig på tvären och säga ‘tough luck’ (även om det säkerligen gett en hel del negativ reklam)

Attachments

• IMG_4748.png
    IMG_4748.png
    641,8 KB · Visningar: 163
Du ska nog alltid ange EBX123456789, men det verkar som att man även ska ange SK-prefix ibland också.

REGISTER LETTERS TO AVOID MISSING OUT ON BENEFITS & POINTS​

We’ve seen some issues when trying to access SkyTeam Elite/Elite Plus benefits and earning EuroBonus points when flying on some SkyTeam airlines. We are working hard to fix them and offer you a smooth experience across the alliance.

In the meantime, you can do the following to avoid some issues:

Always include the three-letter prefix when providing your EuroBonus number on another airline’s website or app, even if not prompted to do so (e.g. EBB123456789, EBD123456789. Without it, your number will not be stored in your booking and your benefits will not be applied and points earned automatically.

You can always ask an agent at the airport to add the number manually in your booking. We are working with our partners to make sure adding the three-letter prefix becomes a requirement.​

1734700394554.png

Källa: E-post från sas 2024-12-20

Detta visar att SAS har problem med att hantera alla saknade flygkrediter. [Det avslöjar också ett tidigare problem, vilket är anledningen till att SAS uppdaterade siffrorna i appen och på andra ställen även innan detta offentliga tillkännagivande idag.] Men de flesta med saknade EuroBonus-flygkrediter flyger inte 10+/15+ SkyTeam-flygbolag i år.

Det är bra för EuroBonus-kunderna och SAS att SAS inser hur integrationen i SkyTeam går för EuroBonus-kunderna. Speciellt eftersom SAS får pengar från de operativa operatörerna för att kreditera EuroBonus-poäng.

Last edited:
Av mina 14 flygbolag från SkyTeam har 10 postat automatiskt: SAS, AirFrance, KLM, Delta, Saudia, Korean, Garuda, Tarom, Vietnam och Aeromexico. Air Europa befinner sig i ett svart hål. Hoppas fortfarande att China Airlines, Kenya Airways och Xiamen kommer att posta automatiskt.

Nästa är China Eastern (#15) (och kanske även Virgin Atlantic #16) innan årets slut.

Av mina 14 flygbolag från SkyTeam har 10 postat automatiskt: SAS, AirFrance, KLM, Delta, Saudia, Korean, Garuda, Tarom, Vietnam och Aeromexico. Air Europa befinner sig i ett svart hål. Hoppas fortfarande att China Airlines, Kenya Airways och Xiamen kommer att posta automatiskt.

Nästa är China Eastern (#15) (och kanske även Virgin Atlantic #16) innan årets slut.
Av mina 15 flygbolag från SkyTeam har 12 postat automatiskt: SAS, AirFrance, KLM, Delta, Saudia, Korean, Garuda, Tarom, Vietnam, Aeromexico, Xiamen, China Eastern.

Tog ett nytt Air Europa-flyg i december för att se om det andra Air Europa-flyget postar automatiskt. Väntar fortfarande på kredit från China Airlines flight och Kenya Airways flight. När de här tre flygbolagen postar som de borde göra ser jag fram emot miljonpoängsbonusen på mitt konto.

Lite jobbigt med denna stress och ovetskap kring när ens poäng för resor faktiskt kommer registreras! Någon som fått mer info kring hur det går för tekniken i att regga dessa biljetter? Fortfarande denna röda banner på sas "Hoppsan, ett fel har inträffat. Försök igen senare".

Toppen