Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Tack, men jag sökte idag till i framtiden, och då kostade sträckan 200000 t/r i economy, så det hela verkar konstigt!
Det du tittar på är vanliga biljetter, men betalda med poäng istället för pengar. Det är inte bonusbiljetter.

När du tittar i kalendervyn är bonusbiljetter märkta med en guldplupp och kostar 30k ekonomi, 40k plus, 50k business för varje väg.

En miljon poäng, hur mkt är det egentlige, när en resa GOT-LAX kostar 200000 poäng och plus avgifter?

En t&r kostar 100 000 poäng (plus skatter och avgifter) om du flyger med SAS i business. Så det är värt 10 stycken sådana resor, motsvarande monetärt värde kan du uppskatta genom att ta reda på vad en businessbiljett t&r kostar att köpa för pengar.

Tack, men jag sökte idag till i framtiden, och då kostade sträckan 200000 t/r i economy, så det hela verkar konstigt!

Som flera redan svarat, det finns olika typer av prissättning på awards och 100 000p är lägsta pris som det inte finns hur många som helst av.

Just det tycker jag man ska ta in i värderingen. 1 miljon poäng är nominellt värt 10 award resor, men det finns ingen garanti att du kan ta ut 10 sådana resor. Det är enorm konkurrens bland poängjägare och om priset redan är slutsålt så erbjuds du att ta ut poängen efter en helt annan prislista.

Så tillgång och efterfrågan på awardresor gör att chansen att du kan använda en miljon poäng till 10 SAS business resor till LAX precis som du vill är låg. Är du flexibel på datum och resmål och dedikerad till att jaga tillgång och boka omedelbart du ser något så kanske du kan få ut 7-8 resor till det priset. Är du inte det, kanske du får ut 1-2 resor till det priset (ovetenskapliga exempel tal).

Min poäng är att du inte bör värdera poängen rakt av efter den nominella award prislistan. Sätt istället en faktor framför, tex 30%, så att de tio GOT-LAX resorna som miljonen teoretiskt räcker till 3 resor som du är hyfsad nöjd med.

Tack så mkt för utförligt svar. (Jag borde också ha läst hela tråden först, och det ska jag göra.) Det känns som om det ändå inte är värt att flyga runt enbart, för att få poäng. Om man hade haft tid att stanna i städerna, då hade det varit en upplevelse man la pengarna på. Min rutt är planerad, men ja - jag är ytterst tveksam.

Min poäng är att du inte bör värdera poängen rakt av efter den nominella award prislistan. Sätt istället en faktor framför, tex 30%, så att de tio GOT-LAX resorna som miljonen teoretiskt räcker till 3 resor som du är hyfsad nöjd med.
Man kan ju också köpa chokladbollar ombord, en miljon poäng räcker till 1666 chokladbollar som hade kostat 35 kr/st att köpa för pengar, det blir 58310 kr… Förutsatt att de har tillräckligt många lastade när man väl flyger…

Så om det kostar mindre än det att flyga in poängen så gör man ju ekonomiskt en hyfsat affär, men skulle tro att de flesta ser ett högre värde i att boka resor för poängen :)

Hur formulerade du mailet till China Eastern? Jag har mailat dem men får till svar att dom inte kan hantera min request och uppmanar mig att ringa, är inte jättesugen på att ringa.
Jag skrev så här;
Hi I want help to put my SAS Eurobonus FQTV in my booking

Lillemannen ticket number 12345678990 , PNR NNN111(MU)

My frequent flyer program SAS Eurobonus SK EBD123456789

Fick detta svaret senare på eftermiddagen
1730284444201.png

Dear passenger, we have received your email. Your membership number has been added to the ticket. We suggest that you confirm with the staff again when checking in on the day of your flight. Thank you for your understanding and support!

Last edited:
Jag skrev så här;
Hi I want help to put my SAS Eurobonus FQTV in my booking

Lillemannen ticket number 12345678990 , PNR NNN111(MU)

My frequent flyer program SAS Eurobonus SK EBD123456789

Fick detta svaret senare på eftermiddagen

Dear passenger, we have received your email. Your membership number has been added to the ticket. We suggest that you confirm with the staff again when checking in on the day of your flight. Thank you for your understanding and support!
Tack! Provade skicka en kopia av ditt mail (fast med mina uppgifter såklart ;)) , dock utan PNR då jag inte lyckats hitta något sådant från dem. Endast ticket no. Hur hittade/fick du PNR?

Toppen