Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Flög in till PVG från TPE med China Arlines och byter nu till China Eastern till CGK.
Blev 24h stämplad där det tydligt framgår entry/exit port om någon undrar men fördelen är att man kan gå ut från flygplatsen.
Snyggt! Men du är bara på PVG, och inte något inrikes flyg inom Kina innan du lämnar landet?

Det
Snyggt! Men du är bara på PVG, och inte något inrikes flyg inom Kina innan du lämnar landet?
Stämmer, ännu en gång fick jag 24h transit om jag kunde visa biljett till annat land och nu fick ett tydligt papper i passet där port of entry står vilket jag tolkar som att jag måste lämna via samma port.

För er som ska åka till CGK eller Indonesien så är det tre krav nu. Visum, hälsokoll och tullvaror. Samtliga digitalt och finns på sweden abroad. Dom var jättenoga med detta vid boarding här

Det

Stämmer, ännu en gång fick jag 24h transit om jag kunde visa biljett till annat land och nu fick ett tydligt papper i passet där port of entry står vilket jag tolkar som att jag måste lämna via samma port.

För er som ska åka till CGK eller Indonesien så är det tre krav nu. Visum, hälsokoll och tullvaror. Samtliga digitalt och finns på sweden abroad. Dom var jättenoga med detta vid boarding här
Gäller samtliga även vid transit?

Gäller samtliga även vid transit?
Hej, jag försökte ta transitkön men där blev nekat omgående. fick gå till 24h/144h kön, rätt eller fel vet jag ej. För tydlighetensskull jag hade inte det andra boardingkortet från PVG-CGK utan hänvisades att transit skulle fixa det vilket inte blev så. Efter 24h kön så var det inga problem, jag la också märke att inga "utländska" kom igenom transitkön.

Toppen