Jane Insane
Medlem
Vad skönt att SAS, flygbolaget som är konsekvent inkonsekvent, hittat till en allians med samma värdeordJag gjorde det på morgonen svensk tid fick svar senare på eftermiddagen.
Vad skönt att SAS, flygbolaget som är konsekvent inkonsekvent, hittat till en allians med samma värdeordJag gjorde det på morgonen svensk tid fick svar senare på eftermiddagen.
Vad använde du för format på eurobonusnumret?Jag gjorde det på morgonen svensk tid fick svar senare på eftermiddagen.
https://www.flyertalk.com/forum/36625041-post736.htmlAnother thing to be aware of: China does not accept mobile boarding passes and my experience with transfer desks has been underwhelming: They seem to have very limited capabilities - they could typically only help with the hub airline and only if the flight departs from the same terminal.
MU also refused to print me a boarding pass for the second flight from the same ticket, as their policy is to only print boarding passes when it's 3 hours or less until departure.
And MF at SGN couldn't check a bag through on separate tickets/check me in for the second ticket.
In other words: Be prepared that you WILL have to visit a landside checkin desk in China. So make sure you have the visa situation figured out.
Greetings from a landside lounge at CAN where they refused to let me go through security with a mobile boarding pass and I have to wait the whole day for the KQ checkin desk to open, as nobody else can print KQ boarding passes...
Och onward kan vara tåg eller båt, så behöver inte vara flyg. Därmed omöjligt med krav på genomgående biljett.
Då var det märkligt att jag inte kom med planet och fick lösa en annan biljett för att komma hem till Thailand. Vi kan tycka vad vi vill och visa dokument om en tjänsteman säger nej. Som jag skrev innan jag hade inte chansat med tajt tidsschema för en kostnad på 1550.- för visum.
Vilken kö gick du igenom? Talar du mandarin?Lite info om transit i Xiamen, är där nu.
Åker man vidare internationellt (inkl Macao/taiwan) så är det inga stämplar eller visum, finns en speciel kö för det. Gäller också om man inte har boardingkortet till nästa flyg. Räkna med minst 2h kö och rigurös säkerhetsgenomgång. Inga problem att få in SAS eurobonus vid incheckning.
Åker man vidare inrikes så måste man ta tillfälligt visum och då gäller port of entry reglerna, alltså måste man lämna landet via samma region. Fått det noggrant förklarat här på plats, man får alltså en speciell stämpel som hävs när man lämnar via samma entry. Om det har gått för andra att kringå det är det inget jag skulle rekommendera, det är mycket noggranna kontroller här.
Vet du om det är ok att använda den speciella transit-kön om man har separata biljetter också (men ska vidare med Xiamen Airlines)?Åker man vidare internationellt (inkl Macao/taiwan) så är det inga stämplar eller visum, finns en speciel kö för det. Gäller också om man inte har boardingkortet till nästa flyg.
Ja, flera som gjorde, men ha biljetten utskriven. Dom vill se något bevisVet du om det är ok att använda den speciella transit-kön om man har separata biljetter också (men ska vidare med Xiamen Airlines)?
24h transit, finns bara två sätt den eller in i landet visum osv..Vilken kö gick du igenom? Talar du mandarin?