Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Jag vill bara gratulera alla som åker på detta äventyr. Har själv suttit tre nätter (har snittat med tre timmars sömn) och försökt sy ihop 11 flygbolag med Asien runt på fyra dagar, men hur jag än gör får jag inte ihop dem och går miste om antingen Xiamen eller China Air och behöver dem båda för att nå upp till 15. Resterande får jag med bokad award och hade kunnat ta en separat tur till Bukarest med TAROM, men mina kvarvarande semesterdagar tillåter inte Asienutflykten. Kommer däremot med nöje och viss nervositet följa era reserapporter här. Heja er!

Jag flög China Eastern förra veckan. Jag kunde inte heller lägga in mitt EBG nummer varken vid bokning eller vid incheckningen online. Vid ankomst till flygplatsen (Pudong) gick jag fram till incheckningsdisken och bad dem hjälpa mig att lägga in numret. Det gjorde de och jag fick ett nytt boardingpass med SkyPriority och ett korrekt EB nummer inlagt.

Ska flyga med dem imorgon igen. Har checkat in redan men inget EB nummer inlagt den här gången heller. Så jag chansar på att samma procedur fungerar igen. Dock från Hongqiao den här gången.
Inga problem att få EB numret inlagt vid incheckningsdisken den här gången heller. Texten på boardingpasset samma som tidigare. Får se om poängen kommer in lika snabbt den här gången.

Det tråkiga är att man inte får loungetillgång. Jag chansade och gick till loungen ändå. Killen vid entrén frågade om jag har en internationell avgång inom 24 timmar. Jag kunde ju inte ljuga så jag sa som det var att jag reser ut från Hongkong på fredag. Då bad han om ursäkt och sa att jag tyvärr inte har tillgång. Han såg nog min besvikelse och bad mig vänta en liten stund och sedan kom han tillbaka med en flaska vatten.

Det var ju ändå snällt tycker jag.

Då blev jag klar med mina resor. Pga jag bara kan resa över helgerna och vill vara något så när utvilad när jag kommer tillbaka blev det inte det billigaste.
Befinner mig i Thailand under november så där var en bas på 4 dagar som jag kan resa. Mina flesta biljetter är flex så jag skall kunna ändra om det behövs.
Börjar till helgen med Air Europa för att se om dessa blir registrerade. Har de i SAS appen. Åker första helgen i dec till USA och har en backup om det skall behövas en sväng till Mexico. Allt är bokat och klart. Använde inga av mina 241 voucher men kunde optimerat bättre men föredrog business ibland när jag kan åka. Är inte ung längre så jag ser det mer som en utmaning. ;)

Oktober del 1
FrånTillKlassKostnadPoängTyp
SASCPHBCNEconomy3559 000FlyingBlue
Air EuropaBCNPMIEconomy1 005Köp 1
Air EuropaPMIBCNEconomy
NorwegianBCNARNEconomy955Köp 2
SASARNCPHEconomy1 990Köp 3
Oktober del 2
FrånTillKlassKostnadPoängTyp
SASCPHAMSEconomy1 02324 000EB
TaromAMSOTPEconomyEB
TaromOTPISTEconomyEB