Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Jag tror jag chansear och tar 3 transfers igenom Kina...
04DEC SGN-XMN-TSA
07DEC TPE-CAN, CAN-BKK
10DEC HAN-PVG-DXB

Jag har endast ett få par timmars transfer, stannar alltså på flygplatsen. Vad jag läst till mig går dessa 3 flygplatser bra att få visumfritt i 24h/144h.

Last edited:
Jag tror jag chansear och tar 3 transfers igenom Kina...
04DEC SGN-XMN-TSA
07DEC TPE-CAN-BKK
10DEC HAN-PVG-DXB

Jag har endast ett få par timmars transfer, stannar alltså på flygplatsen. Vad jag läst till mig går dessa 3 flygplatser bra att få visumfritt i 24h/144h.
Den är inga problem. Det är genomgående biljetter med transit
Problemet kan vara om man måste igenom immigrationen och check in igen. Men även där har du gjort rätt i så fall.

Den är inga problem. Det är genomgående biljetter med transit
Problemet kan vara om man måste igenom immigrationen och check in igen. Men även där har du gjort rätt i så fall.
Shit missade det, 07DEC är (CI) TPE-CAN, (KQ) CAN-BKK
Men det bör inte vara några problem ändå med ca 6h transfer tid.

Vet någon hur vanligt det är att man kan stanna airside på flygplatser i Asien om man har separata biljetter? Det vore ju väldigt smidigt om man slapp gå igenom immigration om man ändå bara ska åka vidare.

Jag vet inte hur vanligt det är men på Bangkok och Hongkong funkar det att stanna airside. Det har jag gjort många gånger. Jag har för mig att jag även gjort det i Beijing.

Man har inte behövt gå igenom immigrationen men däremot en extra säkerhetskontroll. Förutsättningen är så klart att man endast har handbagage och kunnat checka in på dator eller mobiltelefon tidigare.

Klappat och klart. 16 SkyTeam-flygbolag på 22 resdagar. Så j-kla taggad!

rutt.jpg

Toppen