Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Givet att i princip inga parnerbolag klarar av att lägga in EB numret vid incheckning så blir detta väldigt svårt. Hur ska man förklara att de ska lägga in det? Med EB+nummerserien, EBG+nummerserien eller något annat. Åkte från ORD-COP med KLM för två veckor sedan och det var helt omöjligt att få in numret.
OT men helt obegripligt att de inte passade på att eliminera det förbannade prefixet EBx (finns väl tom enbart EB ibland också) en gång för alla. Säkert lättare sagt än gjort men ändå… kommer väl få leva med det tills Flying Blue. Liten men ändock en förbättring (enda?) att se fram emot.

Lägger med en rutt jag satte ihop, mest för skojs skull då jag inte har möjlighet att åka nu.
Jag har inte dubbelkollat bokningsklasser eller tittat på var man behöver visum och liknande, priser är från google flights utan att dubbelkolla på flygbolagen. Skippade Aero Mexico och Aerolinas Argentina i detta exempel. En voucher är medräknad för flyget till Seattle.

Hade man kunnat göra detta under lite längre tid hade jag definitivt åkt, men att klämma in den stora resan på 7 dagar med risk för att missa flighter vid försening så är detta att klassa som hög risk dessutom. Hade varit ett kul äventyr att genomföra, men man kanske kör det i alla fall som sommarsemester någon gång i framtiden :)

1728988131374.png

Hej, ville ställa två frågor:

1) Ni som börjat skissa på resplaner och listor, hur gör ni? Har tagit mycket inspiration från de som laddat upp listor och försöker skissa på en resplan som fungerar för mig och optimera för kostnad/pris/tid men det känns som en djungel och vet inte hur jag ska gå till vägga. Eller är det helt enkelt via trial-and-error? En AI-motor skulle verkligen behövas nu.

2) Vet någon om de 1miljon poäng man får (om man lyckas) räknas in i Mastercard Fly Premium?

Tack för svar.

Jag har också precis mailat Vietnam Airlines om samma sak.

Det går inte att välja SK som FF-program på China Easterns hemsida heller, och dom har ingen support som jag lyckats nå. Någon som lyckats där?

Jag har också precis mailat Vietnam Airlines om samma sak.

Det går inte att välja SK som FF-program på China Easterns hemsida heller, och dom har ingen support som jag lyckats nå. Någon som lyckats där?

Jag flög China Eastern förra veckan. Jag kunde inte heller lägga in mitt EBG nummer varken vid bokning eller vid incheckningen online. Vid ankomst till flygplatsen (Pudong) gick jag fram till incheckningsdisken och bad dem hjälpa mig att lägga in numret. Det gjorde de och jag fick ett nytt boardingpass med SkyPriority och ett korrekt EB nummer inlagt.

Ska flyga med dem imorgon igen. Har checkat in redan men inget EB nummer inlagt den här gången heller. Så jag chansar på att samma procedur fungerar igen. Dock från Hongqiao den här gången.

Jag flög China Eastern förra veckan. Jag kunde inte heller lägga in mitt EBG nummer varken vid bokning eller vid incheckningen online. Vid ankomst till flygplatsen (Pudong) gick jag fram till incheckningsdisken och bad dem hjälpa mig att lägga in numret. Det gjorde de och jag fick ett nytt boardingpass med SkyPriority och ett korrekt EB nummer inlagt.

Ska flyga med dem imorgon igen. Har checkat in redan men inget EB nummer inlagt den här gången heller. Så jag chansar på att samma procedur fungerar igen. Dock från Hongqiao den här gången.

Tack för infon. Har du blivit krediterad poängen för flygningarna förra veckan?

Poängen kom in dagen efter. T o m före poängen från KLM från flygningen AMS-PVG 2 dagar tidigare.

Det låter lovande! Kommer du ihåg hur EB-numret lades in på boardingkortet? EBX-, EB+nummer eller bara numret?

Jag har fyra bolag nere i Asien som inte är på award, och om två av dessa strular till det är det kört… Så sådana här detaljer kan vara värt 900k poäng

Hej, ville ställa två frågor:

1) Ni som börjat skissa på resplaner och listor, hur gör ni? Har tagit mycket inspiration från de som laddat upp listor och försöker skissa på en resplan som fungerar för mig och optimera för kostnad/pris/tid men det känns som en djungel och vet inte hur jag ska gå till vägga. Eller är det helt enkelt via trial-and-error? En AI-motor skulle verkligen behövas nu.

2) Vet någon om de 1miljon poäng man får (om man lyckas) räknas in i Mastercard Fly Premium?

Tack för svar.
Det är trial and error, men googled flights är extremt kompetent. Jag listade alla flygbolag och var de har sina stora hubbar och började räkna utifrån det.

Nairobi - Jedda - Jakarta är något som ingår i nästan alla resplaner, och Argentina kan man skippa om man knte ska till området då det blir mycket åka fram och tillbaka annars.

Den stora frågan är hur mycket man vill åka in och ut ur Kina, högst troligt behöver du minimum 2 entry (Xiamen och något ställe för China Eastern).

Vore extremt konstigt om poängen inte räknades mot FlyPremium då alla andra poäng (utom nivåpoäng) räknas in.

Toppen