Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Du kommer ju glida över till EBG väldigt tidigt under resan. Kan npg ta ett par dagar med kreditering men något samtal till SAS efter första etapperna kan möjligtvis snabba på.

Utan att ha räknat på det, så tror jag inte att jag kommer komma upp i EBG ens efter resans slut. Mycket av flygningarna är köpta med EB-poäng och de som är revenue är i låga bokningsklasser med låg intjäning.

Spontant, vad känner ni att det skulle vara värt, dels poäng, dels i rena kronor ?

Har trollat ihop en rutt som det går att få samtliga bolag på en och samma resa, på två veckor.

Ska kika senare ifall poäng kostnaden går att få ner.

Mr Planning:
Jag tror det går att lösa genom inspect element. Gå in på Kenyan Airways hemsida och välj vilken biljett :)du vill ha för att lägga den i "din varukorg".

Högerklicka inspect.
Gå till network.
Hitta den som heter carts.
Välj att kolla på responsen.
Där finns bookingClass.

Detta ser ut att vara den rätta bokningsklassen.

Visa bifogad bild 157889

FYI, kan inte så mycket om IT, så någon som kan mer, kan ju försöka lägga till lite. Ser att om man byter från economy till e.g. premium economy, så hamnar den istället i den som heter '1OBH12XKPYYFFA23?refresh=true&includeWaitlist=false'. Men om du kollar att TotalPrices är detsamma som det du ska betala, så kan du ju säkerställa att du inspectar det rätta elementet.
Tack, ska kika senare ifall det fungerar. :)

Spontant, vad känner ni att det skulle vara värt, dels poäng, dels i rena kronor ?

Har trollat ihop en rutt som det går att få samtliga bolag på en och samma resa, på två veckor.

100-200k+ SEK beroende på hur man spenderar samt med/utan vouchers?

Har också hittat en rutt, men pga jobbet tror jag inte att jag kan åka :( Hade lätt gjort det annars för skojs skull :)

Vad ligger din preliminära kostnad på?
Min är 160.000 EB poäng + skatter och ca ~10k SEK.

Vad ligger din preliminära kostnad på?
Min är 160.000 EB poäng + skatter och ca ~10k SEK.
190.000p + 19.000 kr inkl skatter

Dubbel poäng med China Airways gör poäng kostnaden hög, ska se vad revenue kostar.

Vissa bolag känns säkrare att boka med poäng, för att minimera risken med ändringar och strul med boknings klasser, så poäng kan säkert sparas in ytterligare ifall revenue skulle fungera.

Nån här måste ha flugit AirEuropa sedan 1 sep och fått poäng?

En sak om det strular rent tekniskt med att lägga un EB i bokningen hos flygbolaget och en annan om man inte kan tjäna poäng alls pga avsaknad av avtal.

Undrar också detta. Ett alternativ hade ju varit o boka en AirEuropa flygning med poäng, men jag hittar inte en enda sådan.

Dessa två sidor finns ju:

Men de är inte länkade till, ännu iaf.. Borde ju framgå tydligt från SAS håll vad som gäller kan man tycka..

Last edited:
Jag har spenderat senaste dagarna för att komma fram till en optimal rutt för mig. Jag har tre veckors ledighet så rutten blir ganska luftig. Det är hela dagar på vissa orter där jag ser vissa risker med hänsyn till alternativa "back-up" flyg osv. Det blir även en hel vecka i Thailand. Jag skippar AF, Air Europa och Tarom på den här RTW:n och tar det separat på en weekend, även om man enkelt skulle kunna lägga till det när man är åter i Europa på hemresan.

CPH-AMS (SAS)
AMS-LHR (KLM)
LHR-JED (SV), 36k EB-poäng
/
JED-CGK (GA), 42K EB-poäng
/
CGK-SGN (VN), 1500kr (bokningsklass E - OK)
/
SGN-NGB (MU)
NGB-CAN (MU). 1500kr (bokningsklass T - OK)
/
CAN-BKK (KQ), 1500kr (bokningsklass är ett frågetecken, får eventuellt ringa in för att boka)
/
BKK-TPE (CI), 2200kr (bokningsklass N - OK)
/
TPE-XMN (MF) 15000 EB-poäng
/
XMN-ICN (KE)
ICN-SEA (DL), 54000 EB-poäng
/
SEA-LHR (VS), 7500kr (bokningsklass T - OK)
/
LHR-CPH (SK eller random), ca 1000kr

Totalt 147k poäng + skatter/avgifter samt ca 15,000kr för biljetterna.
Just JED-CGK för 42k EB-poäng kan man alternativt ordna revenue för ca 5000kr istället. Man behöver inte flyga till just SEA från ICN med Delta, utan det finns en mängd andra orter i USA som fungerar lika bra för att få till Delta/Virgin Atlantic. 7500kr är dessutom ovanligt dyrt för SEA-LHR, men det var priset på just datumet som klaffar för mig. Ser ut att kosta ca 4500-5000kr andra datum.

Ovan täcker 12 flygbolag. De sista tre, AF, Tarom och Air Europa planerar jag att fixa så här:
CPH-CDG-AGP med AF, ca 1200kr
AGP-MAD-BUC på samma biljett för både Air Europa och Tarom, ca 2000kr
BUC-CPH med LCC

Mitt bekymmer innan jag själv bokar är att jag flugit ytterst lite senaste åren pga familj, så jag har trillat ner till EBS, och det finns inte en chans att jag ger mig på det här äventyret utan lounger. Om någon EBD/P har ett guld över skulle jag uppskatta otroligt mycket om vi skulle kunna ordna något via DM.
Snyggt! Vilket datum är ditt VS-flyg?
Jag har spenderat senaste dagarna för att komma fram till en optimal rutt för mig. Jag har tre veckors ledighet så rutten blir ganska luftig. Det är hela dagar på vissa orter där jag ser vissa risker med hänsyn till alternativa "back-up" flyg osv. Det blir även en hel vecka i Thailand. Jag skippar AF, Air Europa och Tarom på den här RTW:n och tar det separat på en weekend, även om man enkelt skulle kunna lägga till det när man är åter i Europa på hemresan.

CPH-AMS (SAS)
AMS-LHR (KLM)
LHR-JED (SV), 36k EB-poäng
/
JED-CGK (GA), 42K EB-poäng
/
CGK-SGN (VN), 1500kr (bokningsklass E - OK)
/
SGN-NGB (MU)
NGB-CAN (MU). 1500kr (bokningsklass T - OK)
/
CAN-BKK (KQ), 1500kr (bokningsklass är ett frågetecken, får eventuellt ringa in för att boka)
/
BKK-TPE (CI), 2200kr (bokningsklass N - OK)
/
TPE-XMN (MF) 15000 EB-poäng
/
XMN-ICN (KE)
ICN-SEA (DL), 54000 EB-poäng
/
SEA-LHR (VS), 7500kr (bokningsklass T - OK)
/
LHR-CPH (SK eller random), ca 1000kr

Totalt 147k poäng + skatter/avgifter samt ca 15,000kr för biljetterna.
Just JED-CGK för 42k EB-poäng kan man alternativt ordna revenue för ca 5000kr istället. Man behöver inte flyga till just SEA från ICN med Delta, utan det finns en mängd andra orter i USA som fungerar lika bra för att få till Delta/Virgin Atlantic. 7500kr är dessutom ovanligt dyrt för SEA-LHR, men det var priset på just datumet som klaffar för mig. Ser ut att kosta ca 4500-5000kr andra datum.

Ovan täcker 12 flygbolag. De sista tre, AF, Tarom och Air Europa planerar jag att fixa så här:
CPH-CDG-AGP med AF, ca 1200kr
AGP-MAD-BUC på samma biljett för både Air Europa och Tarom, ca 2000kr
BUC-CPH med LCC

Mitt bekymmer innan jag själv bokar är att jag flugit ytterst lite senaste åren pga familj, så jag har trillat ner till EBS, och det finns inte en chans att jag ger mig på det här äventyret utan lounger. Om någon EBD/P har ett guld över skulle jag uppskatta otroligt mycket om vi skulle kunna ordna något via DM.
Har du kikat på att flyga till TPA istället för SEA? Verkar vara rätt god tillgänglighet hem från TPA med VS i award. Tänker att den är rätt dyr!

Någon som fått upp annan bokningsklass än G för revenue på Xiamen airlines i ekonomi?
Funkar på Xiamen Airlines hemsida. Gå till More prices - bokstaven i parentesen är bokningsklassen.
1728569095853.png

Toppen