Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Se till att boka genomgående med så många bolag som möjligt, och ta därefter ett dygns stopp på en kul destination för att ha marginaler.

En sak att komma runt, men om man blir ombokad till något annat kan man förlora stora vinsten och då blir det bara ett bra försök :) men det är ingen vinst utan risk, så klart. Heja på alla som gör ett försök!
 
En fråga kära forum, det enda flyget som ställer till det är att finna bokningsklassen med Kenya Airways , CAN-BKK , via Expedia så ser jag bokningsklassen (den ger EJ poäng = E)

Bättre pris direkt hos Kenya Airways, olika typers flex biljetter, men istället så står det INTE någon bokningsklass via deras hemsida!

Någon som har en aning?
Mr Planning:
Jag tror det går att lösa genom inspect element. Gå in på Kenyan Airways hemsida och välj vilken biljett du vill ha för att lägga den i "din varukorg".

Högerklicka inspect.
Gå till network.
Hitta den som heter carts.
Välj att kolla på responsen.
Där finns bookingClass.

Detta ser ut att vara den rätta bokningsklassen.

1728541568290.png


FYI, kan inte så mycket om IT, så någon som kan mer, kan ju försöka lägga till lite. Ser att om man byter från economy till e.g. premium economy, så hamnar den istället i den som heter '1OBH12XKPYYFFA23?refresh=true&includeWaitlist=false'. Men om du kollar att TotalPrices är detsamma som det du ska betala, så kan du ju säkerställa att du inspectar det rätta elementet.
 
Last edited:
Någon som faktiskt sitter o planerar stenhårt med o försöka detta? Jag är lite sugen men är ingen liten uppgift o få ihop något som håller med tanke på alla restriktioner + tidsåtgång osv
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Någon som faktiskt sitter o planerar stenhårt med o försöka detta? Jag är lite sugen men är ingen liten uppgift o få ihop något som håller med tanke på alla restriktioner + tidsåtgång osv

Jag tror jag nöjer mig med fem linjer. Rent fysiskt skulle jag kunna lösa 10/15 också men jag känner att det är för många rörliga delar som ska fungera på rätt kort tid för att man inte plötsligt ska stå på nyårsafton med en saknade flyglinje pga IRROPS/felaktig kreditering/0-milage segment etc. ST kopplingen känns helt enkelt inte fullt stabil än.


Därtill så går det inte att neka till att det är mycket runs just nu. Segment run för M&M SEN är avklarad, nu ska det lösas segment run för EBD. Så kalendern var redan rätt fylld.
 
Jag har spenderat senaste dagarna för att komma fram till en optimal rutt för mig. Jag har tre veckors ledighet så rutten blir ganska luftig. Det är hela dagar på vissa orter där jag ser vissa risker med hänsyn till alternativa "back-up" flyg osv. Det blir även en hel vecka i Thailand. Jag skippar AF, Air Europa och Tarom på den här RTW:n och tar det separat på en weekend, även om man enkelt skulle kunna lägga till det när man är åter i Europa på hemresan.

CPH-AMS (SAS)
AMS-LHR (KLM)
LHR-JED (SV), 36k EB-poäng
/
JED-CGK (GA), 42K EB-poäng
/
CGK-SGN (VN), 1500kr (bokningsklass E - OK)
/
SGN-NGB (MU)
NGB-CAN (MU). 1500kr (bokningsklass T - OK)
/
CAN-BKK (KQ), 1500kr (bokningsklass är ett frågetecken, får eventuellt ringa in för att boka)
/
BKK-TPE (CI), 2200kr (bokningsklass N - OK)
/
TPE-XMN (MF) 15000 EB-poäng
/
XMN-ICN (KE)
ICN-SEA (DL), 54000 EB-poäng
/
SEA-LHR (VS), 7500kr (bokningsklass T - OK)
/
LHR-CPH (SK eller random), ca 1000kr

Totalt 147k poäng + skatter/avgifter samt ca 15,000kr för biljetterna.
Just JED-CGK för 42k EB-poäng kan man alternativt ordna revenue för ca 5000kr istället. Man behöver inte flyga till just SEA från ICN med Delta, utan det finns en mängd andra orter i USA som fungerar lika bra för att få till Delta/Virgin Atlantic. 7500kr är dessutom ovanligt dyrt för SEA-LHR, men det var priset på just datumet som klaffar för mig. Ser ut att kosta ca 4500-5000kr andra datum.

Ovan täcker 12 flygbolag. De sista tre, AF, Tarom och Air Europa planerar jag att fixa så här:
CPH-CDG-AGP med AF, ca 1200kr
AGP-MAD-BUC på samma biljett för både Air Europa och Tarom, ca 2000kr
BUC-CPH med LCC

Mitt bekymmer innan jag själv bokar är att jag flugit ytterst lite senaste åren pga familj, så jag har trillat ner till EBS, och det finns inte en chans att jag ger mig på det här äventyret utan lounger. Om någon EBD/P har ett guld över skulle jag uppskatta otroligt mycket om vi skulle kunna ordna något via DM.
 
Last edited:
Jag har spenderat senaste dagarna för att komma fram till en optimal rutt för mig. Jag har tre veckors ledighet så rutten blir ganska luftig. Det är hela dagar på vissa orter där jag ser vissa risker med hänsyn till alternativa "back-up" flyg osv. Det blir även en hel vecka i Thailand. Jag skippar AF, Air Europa och Tarom på den här RTW:n och tar det separat på en weekend, även om man enkelt skulle kunna lägga till det när man är åter i Europa på hemresan.

CPH-AMS (SAS)
AMS-LHR (KLM)
LHR-JED (SV), 36k EB-poäng
/
JED-CGK (GA), 42K EB-poäng
/
CGK-SGN (VN), 1500kr (bokningsklass E - OK)
/
SGN-NGB (MU)
NGB-CAN (MU). 1500kr (bokningsklass T - OK)
/
CAN-BKK (KQ), 1500kr (bokningsklass är ett frågetecken, får eventuellt ringa in för att boka)
/
BKK-TPE (CI), 2200kr (bokningsklass N - OK)
/
TPE-XMN (MF) 15000 EB-poäng
/
XMN-ICN (KE)
ICN-SEA (DL), 54000 EB-poäng
/
SEA-LHR (VS), 7500kr (bokningsklass T - OK)
/
LHR-CPH (SK eller random), ca 1000kr

Totalt 147k poäng + skatter/avgifter samt ca 15,000kr för biljetterna.
Just JED-CGK för 42k EB-poäng kan man alternativt ordna revenue för ca 5000kr istället. Man behöver inte flyga till just SEA från ICN med Delta, utan det finns en mängd andra orter i USA som fungerar lika bra för att få till Delta/Virgin Atlantic.

Ovan täcker 12 flygbolag. De sista tre, AF, Tarom och Air Europa tar jag separat på en weekend:
CPH-AGP med AF, ca 1200kr
AGP-MAD-BUC på samma biljett för både Air Europa och Tarom, ca 2000kr
BUC-CPH med LCC

Mitt bekymmer innan jag själv bokar är att jag flugit ytterst lite senaste åren pga familj, så jag har trillat ner till EBS, och det finns inte en chans att jag ger mig på det här äventyret utan lounger. Om någon EBD/P har ett guld över skulle jag uppskatta otroligt mycket om vi skulle kunna ordna något via DM.

Du kommer ju glida över till EBG väldigt tidigt under resan. Kan npg ta ett par dagar med kreditering men något samtal till SAS efter första etapperna kan möjligtvis snabba på.
 
Toppen