Senaste nytt

Vem vill bli EuroBonus miljonär? Jorden runt -semilive

Flyger med China Eastern om några dagar, mailade dom för ett tag sedan där dom svarade att dom kunde lägga in EB numret , glömde mer eller mindre bort det, men jag återkopplade med mina detaljer igår, och idag svarade dom att det skall vara inlagt.

Snabbt svar , förhoppningsvis så fungerar det :)

Så ni som åker med bolag där det inte gick att lägga till EB numret, testa att maila!

Dags för nästa två bolag, Kenya Airways och Xiamen Airlines.

Eurobonusnummer syntes i sin helhet på boardingpass för KQ.

Incheckning kunde endast ge mig den för just KQ, transfer desk nästa i Guangzhou!

Otroligt mycket folk på Bangkoks flygplats, ni som reser utan status, kom i god tid.

Så långt bort man bara kunde gå ligger Air France lounge (en våning ner vid F3)

Fin utsikt över flygplatsen.

20241115_130353.jpg
20241115_130512.jpg
20241115_130718.jpg
20241115_135635.jpg

Last edited:
Inga konstigheter med Kenya, skojfrisk personal.

Utrymmet var bättre än Saudia, som hittills varit sämst i klassen.

Vid ankomst till Guangzhou så stod två ur flygplats personalen och väntade med en skylt med mitt namn.

Deras uppgift var att hjälpa mig igenom immigration, hämta väskan och se till att jag hamnade rätt. Trevligt inslag :)

Fick således checka in igen, det tog sina lilla, tid med sedvanligt tjatter , men alla var väldigt hjälpsamma. Lite omständiga bara.

Eurobonusnummer står utmärkt på boardingpass.

Finns Sky Priority check in vid J (T2) , gå dit på en gång. (fast det inte står Xiamen)

Behöver ni byta terminal, vilket jag tvivlar på, så går shuttlebuss från G42 på våning 3.

Nu vidare mot Xiamen!

20241115_190911.jpg

Dags för nästa flygbolag, China Eastern till Shanghai.

Checkin agenten lyckades att lägga in Eurobonusnummer i bokningen, hon tog fram sin mobil och verkade leta efter info, troligen hur man lägger in respektive program, hela numret stod på boardingpass även denna gång utan ***
SK EBG123456789

Separat säkerhetskontroll som gick supersnabbt.

Kunde dock inte fota något, då det var hysteriskt med tonårstjejer, både landside och airside som väntade på någon kändis.

Den stora loungen ligger en våning upp, vänster efter säkerhetskontrollen.

Gott om mat och dryck alternativ.

Xiamen var för övrigt en väldigt fin stad med mycket grönska och vatten.

20241117_125301.jpg

20241117_125357.jpg
20241117_125342.jpg
Screenshot_20241117_125556_Gallery.jpg

Det var väldigt skönt att få sätta sig i en business stol igen kan jag lova :D

Två timmar upp till Shanghai, där China Eastern erbjöd (för min del var det första gången) inte mindre än tre olika alternativ när maten skulle serveras, 3!

Alternativet som jag valde var att bli serverad innan vi lyfte, det andra alternativet det mer sedvanliga, man blir serverad i luften.
Sista alternativet var det mest roliga av dom alla, nämligen doggybag!
(vilket några faktiskt valde) :D

Orkade inte leta eller vänta på någon shuttlebuss, utan tog en taxi till flygplats hotellet Ramada , 5 minuter bort. (taxi och mat är verkligen otroligt billigt i Kina)
Exempelvis så beställde jag roomservice på hotellet i Xiamen (Pullman) och fick en jättebricka med mat och dryck för 60 yuan, vilket är riktigt bra på ett 5 stjärnigt hotell!

Amenity kit ombord bestod av tofflor.

Servicen var som i övrigt hos Kinesiska bolagen bra.

20241117_141212.jpg
20241117_142315.jpg
20241117_141700.jpg
20241117_143025.jpg
20241117_145835.jpg
20241117_165433.jpg
20241117_171242.jpg

Två timmar upp till Shanghai, där China Eastern erbjöd (för min del var det första gången) inte mindre än tre olika alternativ när maten skulle serveras, 3!

Alternativet som jag valde var att bli serverad innan vi lyfte, det andra alternativet det mer sedvanliga, man blir serverad i luften.

Orkade inte leta eller vänta på någon shuttlebuss, utan tog en taxi till flygplats hotellet Ramada , 5 minuter bort. (taxi och mat är verkligen otroligt billigt i Kina)
Exempelvis så beställde jag roomservice på hotellet i Xiamen (Pullman) och fick en jättebricka med mat och dryck för 60 yuan, vilket är riktigt bra på ett 5 stjärnigt hotell!

Visa bifogad bild 159346Visa bifogad bild 159347Visa bifogad bild 159348Visa bifogad bild 159349Visa bifogad bild 159350Visa bifogad bild 159351Visa bifogad bild 159352

Det är strongt av dig att konka runt i ekonomi. Ekonomi sätena upplever jag trånga planen i Asien.
Jag är glad att jag har boka business genomgående på biljetterna här i Asien. Ett BC symdrom.

Det är strongt av dig att konka runt i ekonomi. Ekonomi sätena upplever jag trånga planen i Asien.
Jag är glad att jag har boka business genomgående på biljetterna här i Asien. Ett BC symdrom.

Mitt resonemang var "det är ju så korta flygningar " , problemet är antalet flygningar på kort tid, tro mig det känns i kroppen, hade behövt massage varje dag som kompensation :eek:

Men i jämförelse med 9 timmars ekonomi på Saudia så ska man väl inte klaga!

Toppen