Senaste nytt

Vem betalar loungeavgiften?

men jag kan bara uppmärksamma om att det är en vitt skild praxis mellan olika lounger och flygbolag.
Jag gissar att det är ungefär samma sätt som för bonusresor

T ex
Antalet av besökare på SAS loungerna av Lufthansa statushavare: 400.000
Antalet av besökare på Lufthansa loungerna av SAS statushavare: 600.000

600.000 - 400.000 = 200.000 besök som SAS betalar till Lufthansa. Som sagt min gissning.

Oj, det har jag verkligen inte upplevt. Var har du upplevt detta?

Istanbul, Köpenhamn, Arlanda, Frankfurt och Zurich. Sist var det en backpacker som försökte få med sig två gäster in i Senator Loungen på ZRH. Men rent allmänt skulle jag nog säga att A3 är rätt ovanligt, även om allt fler börjar upptäcka det. :)

Noterade häromdagen i inrikesloungen på BKK att hon skrev upp mitt nummer på nån lapp. Minns inte om jag sett det tidigare.

Några backpackers i loungen också, såg dock inga taggar men kan säkert ha varit A3-killar :)

D-loungen i Bangkok är inte *G-lounge, den är bara för C-pax inom *A.

Royal silk lounge i D-piren går alldeles utmärkt att komma in i med ekonomibiljett inom star alliance och star alliance guldkort men du kanske tänkte på Royal Orchid Spa som ligger mitt emot där man måste ha C- eller F-biljett med Thai för att komma in.

Ok, jag har besökt loungen otaliga gånger med ekonomibiljett och star alliance guldkort, både med eurobonus och royal orchid plus, dock bara med Thaibiljett så de kanske är undantagna?

Sorry för off topic...

Toppen