Enligt nuvarande kontrakt så kan LH inte göra något åt saken nu. Så vi lär nog se en förändring först om ett par år.
Om jag var diktator så blev det en egen lounge för EBG och en kombinerad *A Guld/Business lounge, det upplägget skulle funka bra för SAS och kanske för en del andra bolag också. Då skulle trängseln kanske minska något i guld loungerna också. Eftersom jag inte är och tidigast blir guld nån gång 2016(beroende när nya flottan kommer på plats) så är jag dessutom opartisk![]()
Annars kan SAS återanvända avskärmingsgardinerna som har blivit över från nedläggningen av Business Class intra Europa?Sen kan de kanske repa av en hörna för EB Diamond så att de får sitta i lugn och ro, medan vi andra får stå och trängas![]()
AC faktureras också runt 25 EUR för sina besökare, så att operating carrier tar kostnaden är en sanning med modifikation. Ibland är det faktiskt så att top mgmt inte har insikt i hur det faktiskt fungerar.
Bekräftat av Lufthansa igår på FT/VFT's Miles&More event, att det är operating carrier som betalar lounge avgiften.
Har hört mig för med en av Aegean Airlines VD Theodore Vassilakis närmaste män, som jag spelat mkt golf med, [...]
Kostnaden då? Varje gång en A3G går in i en av LH lounger så faktureras Aegean 25 euro av LH. Det är upplägget mellan LH och A3. Om dessa 25 euro får anses som legio inom allianen låter jag vara osagt.
AC faktureras också runt 25 EUR för sina besökare, så att operating carrier tar kostnaden är en sanning med modifikation. Ibland är det faktiskt så att top mgmt inte har insikt i hur det faktiskt fungerar.
Det är inte så många guldkort från A3 i omlopp som vi kanske inbillar oss att tro...