Senaste nytt

Vem är bäst? Air France eller KLM?

Homer

Medlem
Inte flygit med någon på länge, men att dömma av alla kommentarerna på FT så har servicen på AF blivit sämre och KL blivit bättre på senaste tiden, long-haul i alla fall.
 

agehall

Medlem
JA - detta blir Karin glad av! Och att du kom med i C på en maskin som verkligen var FULL.. förmodligen inte en tillfällighet!! :eek:

Tyvärr skulle jag nog säga att det kom mest av min vana att hantera problem i Afrika, dvs om du inte får som du vill när du frågar snällt bråka. Om det inte löser problemet, vänta tills det finns en annan person att prata med och börja om.

Den första kvinnan jag pratade med, förklarade att flighten var överbokad i Y och att de hade haft ett möte och "löst detta". Hon hävdade därmed också att det var fullt i C och hävdade att det aldrig varit något annat. Då förklarade jag att jag ringt både till AMS och till kontoret på JNB och fått bekräftat att det fanns plats kvar innan jag åkte från hotellet, vilket hon förnekade. Jag påpekade då att det var ganska uppenbart att någon ljög för mig, antingen då eller nu samt att det kändes konstigt att de valde att göra OpUp 8h före avgång istället för att ha is i magen och vänta och se om någon ville uppgradera. Detta kunde hon inte riktigt bemöta.

Jag gick då och checkade in och när det var gjort, var kvinnan jag pratat med borta. Jag pratade då med hennes kollega som skickade mig till flight managern. Denne blev snarast glad att jag avhjälpte en del av hennes problem genom att uppgradera så allt löste sig.

Det är lite symptomatiskt i Afrika att man ofta får ett svar som är designat för att man ska gå därifrån och sluta "störa". Om man står på sig kan man dock ganska ofta få rätt (eller iaf som man vill!).
 
Toppen