Senaste nytt

Vega, Senator åker på besök till Sembl.. Ut på tur, aldrig sur Part Deux

På tal om mänskliga faktorer, så gäller detta även resenärer. Jag var inte i ”right state of mind” för denna resa. Jag hade tyvärr alldeles för många stressfaktorer som påverkade mig. På många sätt var hela resdagen lite bortkastat, för att jag själv inte var med i matchen. Jag skall påminna mig själv varje gång jag blir smågnällig på en resa: om inte det är mig det är något fel på och inte de andra. Men, herregud.. vilket privilegium det är att få åka Lufthansa First. Jag nyper mig själv i armen varje gång…
Det är sånt här som gör mig glad att läsa och inger hopp för en ödmjukhet på denna sidan. För mig är det befriande att läsa sådana här reflektioner istället för att läsa om att man blir upprörd för att man inte blir tilltalad med efternamn.

Efter resan till Tokyo i First har jag funderat att skriva en annorlunda reserapport om just detta, samt ur socialt- och miljöperspektiv.

Gomorron vänner!

Vaknade efter en orolig natt till 3 meddelanden från olika BC medlemmar gällande fyndpriser till USA med BA. Morgonen gick åt att boka, men det blev inget innan priserna försvann.

Tyvärr har troligtvis temperaturskillnaderna mellan ute och inne gjort mig sjuk. En febrig natt efter en härlig kväll på hotellet igår. Satt i baren och tjabade med en vacker kvinna från sydstaterna. Hon skulle nästan rösta på Donald Trump om det var val idag och jag fascineras av sådana människor: särskilt en högutbildad och framgångsrik person. @sembl vet hur det är när jag går igång med republikaner

Tack till @flapps som sänkte ambitionsnivån på Hilton Cabana. Absolut inte Bentley på South Beach, men rummet är helt ok. Uppgraderat till Ocean View som är trevligt.

Skall försöka boka om flyget i morgon från Orlando till Jacksonville så jag sparar lite tid. Är exalterat efter snart 5 dagar själv att träffa @sembl och Dr. Fröken Sembl DVM i morgon. På lördag kommer även @vega som jag hämtar i Orlando med bil.

Frukosten precis avslutat, så nu blir det beachhäng

d4e3528187d350ad450b9d26a935e215.jpg

de4dea59b08410eb220dfa4730053dad.jpg

Godmorgon från New York!

Hade en trevlig flygresa hit igår med Swiss. Första gången jag flög business med dem och jag hade höga förväntningar. Väldigt god mat men det som drog ner intrycket lite var dålig tajming med dryckesserveringen till måltiderna, inget motsvarande "club kitchen" som BA har och ett riktigt tråkigt amenity kit. I-landsproblem tror jag det kallas för! ;)

Ska nu ha kul i den här staden i två dagar med en tjejkompis som bor här, innan jag flyger ner till Orlando för att bli upphämtad av @Senator. :)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Last edited:
@vega, du drack Chardonnay hela vägen känner jag dig rätt Du vet väl att skumpa innehåller ofta väldigt mycket chardonnay?

I alla fall, härlig morgon i Miami. Vaknade efter gårdagens feber mycket bättre idag. Gick upp 05.00 för att träna, titta på soluppgången, käka frulle och ta mig till flygplatsen. Lite sur på mig själv.. Hade varit mycket snabbare att åka till JAX i morse. Hittade Aviosplatser, ringde BAEC i Bremen. $50 att ändra som är fair enough. Tappade Skypelinjen precis när vi hade kommit så långt och var för lat att ringa igen. Tänkte lösa det på flygplatsen.. Svårt, något jag borde ha vetat.

Fick stå stand by på tidigare AA till Orlando, men plats 25 då tidigare flight var inställt. Hopplöst. Min egen latmask kostar mig en extra förmiddag med @sembl och Dr Fröken Sembl DVM.

Roade mig att titta på GOP presidentkandidatsdebatten i går. Mycket underhållande att detta mäktiga land kan få detta som kandidater

Jobbar lite nu då ett par timmar i Admirals Club vid Gate D15. Förväntansfull inför möte med alla andra i helgen! Kul!

Jag tyckte den här ordvitsen var rätt bra: Miami Weiss Beer

7e9739599f3824eb9db89f1c5f98f6e0.jpg

Morgonen var också magisk.. Vi hörs vänner!

b02e3319672e62734548185b1ae28578.jpg

264cd2717ccbce3e9742808ecb22eb33.jpg

0993b88de1ca76e7fb334f6e06508562.jpg

Gomorron vänner! Vilken underbar morgon. Jag var inte världens bästa medvetna resenärer igår, det kostade mig mycket tid. Men vad gör det när man möts till världens trevligaste kväll i St Augustine!

Vilken liten pärla detta är. Nu frukost sedan strandaktiviteter innan jag åker tillbaka till Orlando för att hämta @vega i eftermiddag..

3eb638a78477c603a5c98dc5b5db54b2.jpg

Made to order frukost på Hilton Garden In

66c20750afa9ef7d11722787cd26c3ed.jpg

Härliga drinkar i går kväll

9dfe7e166a1817e421e2ae9438626c18.jpg

003d0224a7ff64dcfec3fd3b85543886.jpg

Fantastisk solnedgång i går

8b97419fe978b29e1dc53a15e77b1de8.jpg

@sembl och Senator exalterade att ses

Gomorron från ett varmt och fuktigt St. Augustine! Vilken härlig pärla detta är, kan varmt rekommenderas som resmål för vuxna och familjer.

Dr Fröken Sembl DVM är som kanske redan känt veterinär (Doctor of Vetrinarian Medicine). Några av hennes studiepolare bor här och var riktigt schyssta och fixade med surfbrädor inklusive Paddle board att testa. Vi träffades på en helt folktom strand, magiskt att få testa utan publik.

Det gick sådär för er obalanserade korrespondent men på torsdag skall vi testa i helt platt vatten uppe i Charleston.

Vid lunchtid körde jag 4t tur/retur till Orlando för att hämta @vega. Så nu är vi alla samlade. Kvällen innebar en runda på Tiki Bar, samt ett varv inne i stan med doktorns väninna. Igen vilken skillnad det blir med lokala kontakter..

ef807d0fb42fb8dab04f4e497ecbd1c1.jpg

56473e00a0b4006070518899d92fdf3a.jpg

599bd7504de6d653942eee72f0e0194a.jpg

becf40266c6db9ff287a2d0f5969511c.jpg

Toppen