Jag tycker den här diskussionen börjar spåra ur.
Det är ett faktum att SAS suger på priority boarding. Den som säger något annat har inte upplevt hur det ska fungera. Det kommer nog mer av vår skandinaviska kultur än av hur flygplatser är byggda. (Det är på inget sätt mer plats kring BA's gate(er) på ARN T2 än runt godtycklig gate i ARN T5!) Visst händer det att någon då och då blir avvisad om man försöker gå på för tidigt, men det är ytterst sällan. Motbevisa mig gärna - men då vill jag höra om när det faktiskt hårt efterlevts, inte bara ropats ut i högtalarna...
Det som gör mig riktigt förbannad, är att SAS ofta har två personer som sköter boardingen, men personen som ska ta hand om vänstersidan (som normalt sett är priority boarding) är i 99% av fallen den som gör utropen samtidigt som kollegan börjar boarda vem som helst på högersidan. Återigen, detta är inget annat än ett attitydproblem där man inte förstår varför statuskunder ska ha förmåner. SAS är inte ensamma om att ha problemet på ARN - jag tycker inte att något bolag gör klockren priority boarding, men det är ingen ursäkt för att SAS ska fortsätta vara sämst i klassen på det. ARN är en av deras hemma baser och det ska inte vara så värst svårt för dem att fixa till det tycker jag.