Senaste nytt

Vart tog gamla forummedlemmar vägen?

Ozz

Medlem
Angående Martins frånvaro är jag mest förvånad då jag vill dra mig till minnes att bomben om han skulle sluta presenterades på 4-årsfesten som hölls på Grand under glada former. Jag tror att de flesta av oss som var där blev förvånade när Martin berättade att han skulle sluta, samtidigt som han pratade om att han skulle fortsätta som aktiv "vanlig" forumedlem. Jag hade förmånen att sitta till bords med både Martin och Jacob på den efterföljande Nobelmiddagen som hade planerats av honom sedan lång tid innan. Inte ens då under avslappnade former hintades det något om att det var sista gången han syntes till i BC-sammanhang. Vad det beror på låter jag bli att spekulera i, men jag är som sagt mycket förvånad...
 

agehall

Medlem
FYI som inte hänger här så mycket så har @Anfield skapat ett eget begrepp av ordet "fika".
http://www.businessclass.se/forum/t...ns-råd-så-hoppas-att-doktorn-blir-nöjd.24144/

Jo, men jag vill opponera mig mot detta - alla borde väl vid det här laget veta att det inte kan vara fika utan Ballerina! Göteborgskex claimade detta långt innan @Anfield hittade på sin variant och jag är böjd att ge Göteborgarna rätt i denna fråga. Dock måste det vara orginalet - inga skumma varianter som de försöker hitta på.

Inte ens då under avslappnade former hintades det något om att det var sista gången han syntes till i BC-sammanhang. Vad det beror på låter jag bli att spekulera i, men jag är som sagt mycket förvånad...

Jag har inte pratat med Martin sedan detta uppdagades (och jag var ju inte med på eventet heller) så jag vet egentligen ingenting, men om jag själv tänker mig hur jag skulle vilja hantera situationen om jag ska lämna ifrån mig något jag jobbat hårt med i ett antal års tid. Jag känner mig själv och om jag inte bryter helt med projektet så skulle jag antagligen inte kunna bara släppa det lite utan för att själv må bra och kunna gå vidare skulle jag nog behöva lämna det helt bakom mig, iaf för en längre period och sedan kanske återkomma.

Jag misstänker att Martin kanske känner likadant. Det skulle inte förvåna mig ifall han och Jacob återvänder som "vanliga" användare framöver, men det behöver nog gå ett tag för att ge lite distans till det. Så hade jag resonerat iaf.
 

Ozz

Medlem
Jo, men jag vill opponera mig mot detta - alla borde väl vid det här laget veta att det inte kan vara fika utan Ballerina! Göteborgskex claimade detta långt innan @Anfield hittade på sin variant och jag är böjd att ge Göteborgarna rätt i denna fråga. Dock måste det vara orginalet - inga skumma varianter som de försöker hitta på.



Jag har inte pratat med Martin sedan detta uppdagades (och jag var ju inte med på eventet heller) så jag vet egentligen ingenting, men om jag själv tänker mig hur jag skulle vilja hantera situationen om jag ska lämna ifrån mig något jag jobbat hårt med i ett antal års tid. Jag känner mig själv och om jag inte bryter helt med projektet så skulle jag antagligen inte kunna bara släppa det lite utan för att själv må bra och kunna gå vidare skulle jag nog behöva lämna det helt bakom mig, iaf för en längre period och sedan kanske återkomma.

Jag misstänker att Martin kanske känner likadant. Det skulle inte förvåna mig ifall han och Jacob återvänder som "vanliga" användare framöver, men det behöver nog gå ett tag för att ge lite distans till det. Så hade jag resonerat iaf.
Mmm, du har nog rätt i det du skriver och jag kan mycket väl tänka mig att avsikten på festen var nog att han trodde/ville att det skulle bli enklare att bara komma in som en vanlig medlem direkt, men som du skriver så kan det ibland vara bäst att cutta allt för en tid. Jag hoppas och tror att det blir som du skriver att när allt lagt sig efter en tid så dyker dom upp igen.
 

RickardG

Medlem
Vänner.

Det verkar som nyfikenheten runt vart medlemmar tar vägen är fortfarande en känslig fråga för många. Vi gissar det ligger i människans natur att vara nyfiken, så vi förstår att frågan återvänder.
Ja, finns det några planer på att stilla denna nyfikenhet? Då menar jag inte de som frivilligt trappar ner av olika orsaker.

jag just nu är pluggen i tratten på ett antal spännande saker som vi jobbar på bakom kulisserna.

Vi har dock bestämt tillsammans med Jason att vi vill hitta ett bra sätt att kommunicera dessa ändringar. Och det ligger på mitt bord, och jag har en så ofattbar tidsbrist just nu. Så jag ber alla åter igen om lite tålamod då vi faktisk gör detta på vår (just nu väldigt begränsande) fritid.

När vi (läs jag) kommer i kapp hoppas vi ni ser kopplingen från BC historia och vart BC är på väg och hur det skall gynna oss som älskar att resa, älskar att optimera vårt resande, optimera vår plånbok.

Tack medlemmar för att ni fokuserar på det roliga med resorna och forumet.

MVH,
Hans (Moderator)
Jag får intrycket av att Jason gjort sig av med Martin och Jacob, står utan redaktörer, och nu förlitar sig på frivilliga för att hantera forumet, och detta i kombination med att istället för eget material köpa in advertorialliknande dussinartiklar. Kanske helt fel uppfattat men det är min högst personliga känsla, allt sammanvägt.

Varför allt detta hemlighetsmakeri? Vi har flera gånger hört både från Jason och andra att det är förändringar på gång och att allt kommer att bli bra(bättre). Den typen av kommunikation som sedan inte inom kort verkligen följs upp skapar bara ännu fler frågetecken och mer nyfikenhet, och ibland irritation.
All heder åt dig, @palmen och @rvarttinen som lägger ner er tid på detta! Jag har absolut full förståelse för att ni inte kan prioritera BC, det känns bara inte helt rättvist att kommunikation om förändringar för BC som site ska komma från moderatorer utan från ägaren.
 

Mike@GOT

Medlem
Jag förstår gott och väl de som funderar på diverse anledningar till att saker har hänt och inte hänt, eller varför en situation är som den är, men jag tycker att det börjar bli lite väl mycket spekulationer i den här tråden. @Senator har kommunicerat att det finns planer på att utveckla kommunikationen från BC-ledningen till medlemmarna, och även att BC kommer att utvecklas i en riktning som vi antagligen kommer att uppleva som positiv. Min, högst ödmjuka, åsikt är att det är läge att ge det hela lite tid.
 
Last edited:
Toppen