Senaste nytt

Vart tog gamla forummedlemmar vägen?

agehall

Medlem
Jag tycker att de senaste kommentarerna är en aning kryptiska och det låter i mina öron som det förekommer någon form av maktkamp. Jag tillhör inte den inre kärnan och hänger inte heller på Monch eftersom jag inte bor i storstaden så jag hör inte heller något skvaller. Däremot har jag varit med på BC från början så lite delaktig känner jag mig.

Är det något speciellt som hänt på forumet som vi borde känna till eller är det bara "vanliga" kommentarer som vanligt. För mej är BC lika med Martin Björnström eftersom det var hans reseblogg som en gång i tiden förde mej hit. Varför skulle ledningen inte tala om hur många medlemmar som uteslutits?

Tacksam för lite information, om det finns.

Jag tror att en stor del i problematiken är att ingen riktigt vet. Mycket av detta misstänker jag har funnits enbart i Martins huvud. Har dock ingen större insikt i detta, så min gissning är lika bra som din...

PS: Stället vi brukar träffas på heter "Monks". Du borde titta upp någon gång! Kan dock inte påstå att det är jättemycket skvaller om vad som händer "bakom kulisserna" utan mer om vad vi hittar på som vi inte skriver om.. ;)
 
Är det kanske för att man inte får diskutera om moderatorers beslut, enligt Forumregler?
Stängning av medlem tillhör nog moderatorers beslut så är det inte direkt konstigt att man inte får diskutera om vem / hur många som har stängts ut.

Forumregler - BusinessClass.se
På andre forum jeg frekventerer bliver der lavet announcements. "Medlem XX er bannet grundet ZZ" eller "Medlem YY er på 7 dages cool off grundet WW".

Det fungerer glimrende og giver sjældent anledning til debat.
 

Alf

Medlem
Jag tror att en stor del i problematiken är att ingen riktigt vet. Mycket av detta misstänker jag har funnits enbart i Martins huvud. Har dock ingen större insikt i detta, så min gissning är lika bra som din...

PS: Stället vi brukar träffas på heter "Monks". Du borde titta upp någon gång! Kan dock inte påstå att det är jättemycket skvaller om vad som händer "bakom kulisserna" utan mer om vad vi hittar på som vi inte skriver om.. ;)

Jag förstår att Martin är borta från BC eftersom hans signatur inte finns, eller?

Ja så stavas det nog. Om det är puben med massor av olika ölflaskor i fönstren i början på Sveavägen så gick jag faktiskt förbi förra helgen när jag var i Stockholm. Jag hade med mej hund så jag kunde inte gå in men funderade på att sitta på uteserveringen med hustru och hund men det var fullsatt. Får pröva nästa gång.
 
min egna uppfattning om detta är att jag upplevt forumet varit/är lite klubben för intern beundran. Kunde få smäll på fingrarna för att man tagit upp ett ämne och få tråden omedelbart borttagen ( ibland utan förklaring ) för att sedan se att det var OK när någon annan tog upp samma ämne i en annan tråd..nu är jag inte lika aktiv i forumet längre så detta stör mig inte men jag gissar att många lämnat/blivit bannad av liknande orsaker.
 

Dr. Miles

Expert
De som har lämnat självmant kan vi inte veta hur många det är men dem som blivit bannade står ju på medlemmens status.
Där det står "Medlem" för vanlig medlemmar står det "På semester".
 
Jag förstår att Martin är borta från BC eftersom hans signatur inte finns, eller?

Ja så stavas det nog. Om det är puben med massor av olika ölflaskor i fönstren i början på Sveavägen så gick jag faktiskt förbi förra helgen när jag var i Stockholm. Jag hade med mej hund så jag kunde inte gå in men funderade på att sitta på uteserveringen med hustru och hund men det var fullsatt. Får pröva nästa gång.
Martin och Jacob är inte längre BC. Anledningen till det vet bara de, samt deras bekantskapskrets gissar jag. De slog ner som en bomb när det sipprar ut att de skulle sluta (ej något officiellt meddelande). Jacob har fortsatt skriva några artiklar, medan Martin lämnade in handduken från en dag till en annan. Min personliga gissning är att de inte höll med om ägaren Jasons metoder.
 

Senator

Moderator
Vänner.

Det verkar som nyfikenheten runt vart medlemmar tar vägen är fortfarande en känslig fråga för många. Vi gissar det ligger i människans natur att vara nyfiken, så vi förstår att frågan återvänder.

Det finns som vi har talat om olika anledningar till varför detta sker. En stor majoritet av medlemmar som inte längre är lika aktiva, har valt detta själva. Oftast handlar det om tidsbrist. Som ett exempel har jag svårt att bidraga så mycket som jag vill då jag jobbar ca. 55 timmar i veckan samt har valt att göra en livsstilsändring som innebär ändrade kostvanor och mycket träning. Därmed har BC blivit lidande, och tyvärr också ni medlemmar då jag just nu är pluggen i tratten på ett antal spännande saker som vi jobbar på bakom kulisserna.

Vi har dock bestämt tillsammans med Jason att vi vill hitta ett bra sätt att kommunicera dessa ändringar. Och det ligger på mitt bord, och jag har en så ofattbar tidsbrist just nu. Så jag ber alla åter igen om lite tålamod då vi faktisk gör detta på vår (just nu väldigt begränsande) fritid.

När vi (läs jag) kommer i kapp hoppas vi ni ser kopplingen från BC historia och vart BC är på väg och hur det skall gynna oss som älskar att resa, älskar att optimera vårt resande, optimera vår plånbok.

Tack medlemmar för att ni fokuserar på det roliga med resorna och forumet.

MVH,
Hans (Moderator)
 

agehall

Medlem
Ja så stavas det nog. Om det är puben med massor av olika ölflaskor i fönstren i början på Sveavägen så gick jag faktiskt förbi förra helgen när jag var i Stockholm. Jag hade med mej hund så jag kunde inte gå in men funderade på att sitta på uteserveringen med hustru och hund men det var fullsatt. Får pröva nästa gång.

OBS! Det är inte Monks på Sveavägen där vi träffas - det är nere vid LO-borgen vi brukar köra träffarna!
 
Toppen