Senaste nytt

Vart ska Palmen nu?

Edit2: Glömde skriva att restaurangkedjan du hänvisar till ju måste vara O'leary's...

Ja det var väl inte allt för svårt antar jag, och "Nya England" ska vara en hänvisning till New England Patriots som håller till i Foxborough just utanför Boston.

Boston är hel korrekt som destination 2.
Jag har tittat på alternativ Washington-Boston, kostar ca 170$ för economy och ca 270$ för "amerikansk first".
Just nu lutar det åt att flyga med US Airways och flyga från DCA så kan jag hålla till inne i Washington.
Washington DCA - Boston med US Airways direktflyg kostar 4.500 avios + 18 SEK eller 2.800 avios + 244 SEK i Economy class om du har några avios på British Airways Executive Club konto.

Om du inte har några avios och behöver hjälp, säg till. :)

Last edited:
Washington DCA - Boston med US Airways direktflyg kostar 4.500 avios + 18 SEK eller 2.800 avios + 244 SEK i Economy class om du har några avios på British Airways Executive Club konto.

Jag har 4532 avios, riktigt bra info, tack så mycket doktorn!
Är väl bara att boka på direkten, kan jag inte avboka så gör jag hellre av med några avios än 2000 kronor.

EDIT: Det verkar dock inte finnas några tillgängliga platser när jag söker :(

Last edited:
Jag har 4532 avios, riktigt bra info, tack så mycket doktorn!
Är väl bara att boka på direkten, kan jag inte avboka så gör jag hellre av med några avios än 2000 kronor.

Du kan avboka bonusresa med avios upp till 24 timmar före avgång mot avgift.
Om jag kommer ihåg rätt, kostar det 250 SEK att ändra/avboka.

Vänligen komma ihåg att incheckat bagage kostar extra om du inte har någon status inom oneworld.

Du kan avboka bonusresa med avios upp till 24 timmar före avgång mot avgift.
Om jag kommer ihåg rätt, kostar det 250 SEK att ändra/avboka.

Vänligen komma ihåg att incheckat bagage kostar extra om du inte har någon status inom oneworld.

Jag får upp att det kostar 4500 avios för economy DCA-BOS.
Finns dock ingen tillgänglighet på fredag. Enda möjliga skulle vara sista flighten på torsdagen och spendera alla nätter i Boston istället för att ta första natten i Washington.

Varför inte köra upp, USA ska upplevas på vägen. Nu vet jag inte hur tight du har det med tid, men mycket roligt på vägen.

Varför inte köra upp, USA ska upplevas på vägen. Nu vet jag inte hur tight du har det med tid, men mycket roligt på vägen.

Tiden är på tok för kort, speciellt med tanke på att jag planerar in så mycket kul öl som möjligt så faller bil-alternativet också bort.

Om palmens syfte är att testa olika öl och på en lång weekend, är det kanske inte så lämpligt att köra bil. Det är trots allt 70 mil mellan Washington och Boston.

Jag får upp att det kostar 4500 avios för economy DCA-BOS.
Finns dock ingen tillgänglighet på fredag. Enda möjliga skulle vara sista flighten på torsdagen och spendera alla nätter i Boston istället för att ta första natten i Washington.

Om det var jag skulle jag boka torsdagens sista flight med avios nu och fundera på saken senare.
350 SEK är inte så dyrt som en försäkring.
US Airways biljett mellan Washington DCA och Boston enkel kostar nu 230 USD inkl. skatter.

Toppen