Hmm, för det kan du flyga TG C BOM-BKK-HKG T&R tre gånger. Men du får ju lite mera miles till M&M med LH/LX till LAX och bättre blir det ju med 25% bonusen
Men varför skulle jag vilja flyga TG C BOM-BKK-HKG tre gånger?
Jag vet att detta kanske kommer som ett chock i denna församling, men jag har (nästan) slutat flyga för att flyga eller jaga poäng. Jag har absolut lagt till extra segment, och flugit lite längre för intjäning. Bara en gång har jag åkt i ett syfte för att tjäna poäng; det var SAS EBG Run till Prag.
För mig blev uppenbarelsen resan till Hawaii som jag kände var kanske aningen lång med extra segment. Numera fokuserar jag nästan allt på vad jag skall hitta på där jag skall. Jag försöker maximera resan till den destination jag vill åka med bästa "value for money" och lägger tiden på skojigheter på destinationen. Sedan kan destinationen i vissa fall influeras av det finns bra priser dit, att jag har nära vänner i område, eller att det finns ett schysst hotell jag vill prova.
Nu har jag levt ett resande liv i tjänsten sedan 1999, så det blir kanske lite annorlunda för mig. Jag insåg att jag hade uppnått någon form av mättnadsgrad när en resa med Cathay F blev lite sådär vardaglig, och jag uppskattade promenaden runt Brunnsviken med en kanelbulle på Café Sjöstugan långt mer. Så att flyga BOM-BKK-HKG med medelmåttiga TG C "bara för att jag kan" är inte så intressant för mig längre
Men, kan jag kombinera en LH/LX F resa som genererar bra klirr på M&M kontot med trevlig destination, och hänga med människor jag tycker om är det maximal utnyttjande av mina resurser