Senaste nytt

Vart reser ni sommaren 2014?

rvarttinen

Medlem
Sedan ska vi titta på en sommarstuga utanför Flen ikväll. Om allt går vägen så kommer den mesta tiden att tillbringas där. Ni kan väl hålla tummarna? :)

Håller tummarna!! :)

...jo, glömde nämna; ska träffa en kompis ikväll för lite planering inför en liten tripp till Berlin, men det blir troligast i höst efter sommaren som det ser ut nu.
 

Jonas C

Medlem
Med BC-mått har jag inte så mycket planerat denna sommar. Bara en RTW i Business Class, 9 dagar i New York och 3 dagar i London. Överväger ett stopover i Istanbul på ett par nätter men jag måste först klura ut om det är möjligt då TK använder married segments.
Sen blir det 3 veckor i Casablanca med familjen + 2 nätter i Lissabon. Vill e.v försöka klämma in en resa till Island i Augusti men SAS har inte släppt några ungdomsbiljetter än.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Transit

Medlem
USA x 2 Jobb med kombinerad semester.
Europa x3 minst för jobb.
Då jag reser en del året runt med jobb (självklart inte i jämförelse med många här) blir det sällan någon större utlandssemester på sommaren inbokad utan sparar detta för höst,vår och vinter.
Då ska det resas!!!
 

Stefan62

Medlem
Inget planerat, men jag brukar inte direkt ha någon framförhållning. Några skriver Tel Aviv och det är något jag funderar på, men vad gör man där?
 
San Fransisco/LA den 1-8 juni, jobb och lite semester (First båda vägarna över atlanten:) LH dit och LX hem. Marbella den 13-20 juni, semester. Sverige under juli.
 

henrik l

Medlem
sommarplanerna bokas normalt max 3 veckor innan :)

Hmmm, min MLE-AUH-LHR i juli 2014 med Etihad F bokades i sept 2013. Men det klart, det var ju också "en" bokning. Sen ska jag ju ta mig till MLE och det är inte bokat ännu:D Men det är väl det som kännetecknar den medvetne resenären som vi diskuterade i en annatråd. Att veta vilka segment måste man måste boka på poäng 10-11 månader i förväg och vilka man kan boka 2 veckor innan:cool:
 

Senator

Moderator
Och sembl hänger på som vanligt? :)

Hmmm, min MLE-AUH-LHR i juli 2014 med Etihad F bokades i sept 2013. Men det klart, det var ju också "en" bokning. Sen ska jag ju ta mig till MLE och det är inte bokat ännu:D Men det är väl det som kännetecknar den medvetne resenären som vi diskuterade i en annatråd. Att veta vilka segment måste man måste boka på poäng 10-11 månader i förväg och vilka man kan boka 2 veckor innan:cool:

Först måste vi få hem sembl från USA där han är för tillfälle och fick oplanerat åka tillbaka till Seattle från DC denna veckan. Sedan är det för tok för många långhelger i maj och juni, så vi måste ta oss genom dessa också innan sommaren :)

Jag sitter väl och hoppas på en LH/LX F rea från Sverige eller London i prisklassen 25 lax som förra året.. Skulle gärna vilja härja lite på USAs västkusten och Rocky Mountains i sommar..
 

iRobert

Medlem
Amman, Jordanien 2 veckor i Juni. Lär svettas ihjäl.. Drar med ett par jobbarkompisar, varav en kommer från just Jordanien - grymt bra med lokal guide! Blir väl Petra, Döda havet, Accaba, osv. Hela alltet mao, grymt spännande.

Helg i London inbokad i början av Juli för lite Black Sabbath, Soundgarden och framförallt - Faith No More!

I övrigt mest jobb, sparar semestern tills det är grått och kallt här igen. Kanske, kanske har man skramlat ihop tillräckligt med poäng till vintern för en bc.se-värdig bonustripp. :)
 
Toppen