Senaste nytt

Varning vid bokning thai air/thai smile/ star alliance connected

Har jag förstått det rätt att det är bara hos Thai smile som det ingår bagage i biljetten av inrikesbolagen i Thailand? De är bara något dyrare än Air Asia så det känns som ett givet val.

Nu går det inga riktiga star alliance flyg mellan bkk och hkt så jag hade inte kunnat välja nåt annat flyg (dock var detta absolut inte det billigaste alternativet) men sjukt trist att man har en till grej att kolla vid bokning
Singapore Airlines flyger till Phuket så med en mellanlandning så går det fint att flyga *A

Angående Thai smile (som numera är vanliga Thai Airways?) och bagage. Får man ta med 1 väska som väger 20 kg eller lika gärna 2 väskor som väger 10 kg styck? Sträckan är Bangkok-Krabi.

Angående Thai smile (som numera är vanliga Thai Airways?) och bagage. Får man ta med 1 väska som väger 20 kg eller lika gärna 2 väskor som väger 10 kg styck? Sträckan är Bangkok-Krabi.
Thai använder weight allowance, inte piece concept.

The weight allowance has been introduced by THAI for a journey:
- Wholly within Thailand Domestic sectors
- A journey within TC3 (Asia, Australia, New Zealand) and a journey between TC2 (Europe, Africa, Middle East) and TC3 (Asia, Australia, New Zealand)

The Piece Concept used to apply for a journey:
- To / From the USA and Canada

1703298012024.png

Thai använder weight allowance, inte piece concept.

The weight allowance has been introduced by THAI for a journey:
- Wholly within Thailand Domestic sectors
- A journey within TC3 (Asia, Australia, New Zealand) and a journey between TC2 (Europe, Africa, Middle East) and TC3 (Asia, Australia, New Zealand)

The Piece Concept used to apply for a journey:
- To / From the USA and Canada

Visa bifogad bild 148559
Perfekt! Tack! Jag misstänkte det men ville dubbelkolla med experterna här! :)

Toppen