Noterade du hur petiga de var?MaBe skrev:Jag flög Swiss Köpenhamn-Zürich-Barcelona i måndags.I Köpenhamn brydde de sig inte om handbagaget men i Zürich vägde de och mätte bagaget vid gaten.Klicka för att utvidga...
Råkade ut för det för något år sedan, väskan var några kilo för tung. Tog då ur dator och laddare samt en bunt med foldrar och då kom jag tillräckligt långt ner. Man får ju ha ett 'personal item' motsv en datorväska tyckte jag och incheckerskan instämde. Sen la jag ner allt igen.crown skrev:Air Berlin kör stenhård kontroll av vikt på handbagage just nu på avgångar från Berlin. Min brorsa råkade ut för det igår samt även en vän till honom dagen innan.Klicka för att utvidga...
Hmmm...hade en bystad carry-on i lördags plus 25kg incheckat men jag hade ju iofs bara transfer på Berlins underbart smidiga flygplats med byte från terminal A till C connection time 45 min och sen ankomst på det.crown skrev:Air Berlin kör stenhård kontroll av vikt på handbagage just nu på avgångar från Berlin. Min brorsa råkade ut för det igår samt även en vän till honom dagen innan.Klicka för att utvidga...
David skrev:Råkade ut för det för något år sedan, väskan var några kilo för tung. Tog då ur dator och laddare samt en bunt med foldrar och då kom jag tillräckligt långt ner. Man får ju ha ett 'personal item' motsv en datorväska tyckte jag och incheckerskan instämde. Sen la jag ner allt igen.Klicka för att utvidga...
Har en bekant som råkade ut för samma sak också i London idag, hon blev sur men håller med dig om att det är bra.Agö skrev:En bekant åkte på att SAS kontrollerade handbagagets vikt idag. Vid gate i London. Lysande initiativ enligt min mening. För tunga handbagage fick checkas in vid gate.Klicka för att utvidga...
Kan mkt väl vara samma kvinnliga bekant då //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji106.pngMWi skrev:Har en bekant som råkade ut för samma sak också i London idag, hon blev sur men håller med dig om att det är bra.Klicka för att utvidga...
Vad är fördelen med det? Spelar vikten så stor roll?Agö skrev:En bekant åkte på att SAS kontrollerade handbagagets vikt idag. Vid gate i London. Lysande initiativ enligt min mening. För tunga handbagage fick checkas in vid gate.Klicka för att utvidga...
Enig. Och ANTAL handbagage.olo skrev:Vad är fördelen med det? Spelar vikten så stor roll?Är det inte viktigare att de börjar kolla på storlek på handbagagen? Där tycker jag det blir problem.Klicka för att utvidga...
Vikten spelar roll när olyckor inträffar. Om hyllorna är överbelastade så riskerar du att få dem i huvudet...olo skrev:Vad är fördelen med det? Spelar vikten så stor roll?Är det inte viktigare att de börjar kolla på storlek på handbagagen? Där tycker jag det blir problem.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Vikten spelar roll när olyckor inträffar. Om hyllorna är överbelastade så riskerar du att få dem i huvudet...Klicka för att utvidga...
johhenrik skrev:Men 8kg är ju löjligt lite dock. Jag förstår att man har en maxgräns, men 8kg är ju alldeles för lite anser jag. Jag tror jag bara rest under den gränsen en enda gång, vilket också är enda gången jag någonsin fått väga mitt baggage när jag flög SAS från ARN.Klicka för att utvidga...
FF#1 skrev:Själva planen är väl certifierade för mer än 8 kg handbagage eller är det bara max totalvikt på bagagehyllorna som specifieras?Många bolag har ju både 10 och 15 kg och det är väl samma sorts flygplan.Klicka för att utvidga...