kaktusen
Medlem
Man rekommenderar nu att anlända till sin flight minst tre timmar innan avgång. Mysigt! TSA rules!!
Tack för tips!@Anders Östling Det finns en priority-lane till TSA på ORD T5, dock inte att beakta som *A Fast Track. Har själv använt den både i februari och senast i mitten av april (Så tidigare innan problemen började). Dock skall du se till att få en stämpel med "Priority" på boardingpasset, det hjälper i alla fall lite. Vad gäller bagage vet jag inte men om du ändå pratar med kundtjänst så kan det ju vara ett alternativ att kolla upp SK944 (ORD-CPH) så att du verkligen kommer hem.
På torsdag flyger jag hem från SFO via ORD med United/SAS. Checkar väskan hela vägen till Stockholm; innebär det ny säkerhets kontroll på ORD? Har bara 1.45 mellan flygen så det känns lite tufft att hinna om köerna är så enorma som det sägs. Någon som kan upplysa mig om hur det funkar? Har plusbiljett och EBG om det spelar någon roll.
Man kan gnälla på TSA hur mycket man vill men jag tror inte det är hela sanningen, privatisering kommer knappast hjälpa.
Kaktusen, betalar flygplatserna själva för säkerheten eller vad?
Semi OT: Vad är verklig MCT, International(T7)->Domestic(T8) på JFK, givet omständigheterna med TSA (tror det formellt är 1:45)?